عبدالمجید پورسعید در دیدار نوروزی از شعب پایتخت سیاستگذاری کرد
کد خبر: ۴۱۱۴۵۹
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل بانک ایزان زمین در دیدار نوروزی از شعب پایتخت بر تکریم مشتری با تسریع در ارایه خدمات تاکید کرد.

تکریم مشتری در دستور کار بانک ایران زمین

مدیریت یک مجموعه کاری سخت، جدی و مهم است. هر چقدر مدیریت از عملکرد زیرمجموعه آگاهی بیشتر و بهتری داشته و بر امور مسلط‌تر باشد، رونق و شکوفایی مجموعه بیشتر می‌شود و هرچقدر مدیریت از زیرمجموعه فاصله بگیرد و نگاه از بالا به پایین داشته باشد، معضل بیگانگی، بحران ویرانگری را در سطح گسترده رقم می‌زند.

سفر‌های استانی

اهمیت ارتباط به اندازه‌ای جدی است که در تمامی سطوح شاهد هستیم. برجسته‌ترین نمونه ارتباط را در سفر‌های استانی روسای قوای سه گانه شاهد هستیم. روسای قوا در این سفر‌ها ارتباط چهره به چهره برقرار می‌کنند، با مردم سخن می‌گویند، از مشکلاتشان با خبر می‌شوند و دلایل آن را از مسوولان استانی جویا می‌شوند. مسوولان نیز چالش‌های مدیریتی را با رییس ارشد در میان می‌گذارند و چنانچه راهکاری وجود داشته باشد، در یک جلسه مستقیم چاره جویی می‌شود.

اهمیت دیدار‌های مستقیم

ارتباط مستقیم در سازمانها، نهادها، ارگانها، دستگاه‌ها و... نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از بخش‌های اقتصادی که به صورت روزمره با مردم ارتباط مستقیم دارد، بانک‌ها هستند. بانک‌ها در زندگی مردم از هر قشر و گروهی اثرات مستقیم بر جای می‌گذارد. به جرات می‌توان ادعا کرد هیچ فردی را نمی‌توان بدون ارتباط با نظام بانکی شناسایی کرد. اگرچه روند فعالیت‌های بانکی به اندازه‌ای متحول شده که نارضایتی مشتریان به حداقل ممکن کاهش یافته، اما همچنان مواردی وجود دارد که نیازمند مدیریت است. نکته مهم اینجاست که شعب در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند و مدیران ارشد که تصمیم گیران اصلی هستند، در جریان چالش‌ها قرار ندارند. به همین دلیل مدیرانی که درک درستی از این ماجرا دارند، همواره سعی می‌کنند بازدید‌هایی به اشکال گوناگون از شعب داشته باشند تا بهتر بتوانند برای رفع مشکلات تصمیم بگیرند.

بهانه سال نو

اگر چه برای بازدید از شعب نیازی به بهانه نیست و مدیران در طول سال از شعب بازدید می‌کنند، اما سال نو بهانه خوبی برای این مهم است. بازدید‌های نوروزی شرایط را از حالت خشک اداری خارج می‌کند و می‌توان در فضایی صمیمانه‌تر به بهانه تبریک سال نو، با همکاران گفتگو کرد و عملکرد آنان را در فضایی بدور از شرایط خشک اداری مورد بررسی قرار داد. مدیران بانک ایران زمین نیز با فرارسیدن سال ۱۴۰۳ و عید نوروز، به سراغ همکاران در شعب رفتند و مدیران ارشد بانک ایران زمین به همراه مدیران امور شعب و امور روابط عمومی این بانک، از شعب شهر تهران بازدید کردند.

بیشتر بخوانید:


پیمانی دوباره

بی شک بالاترین مدیر و مسوول اجرایی یک مجموعه، مدیرعامل است. از آنجا که مدیرعامل تصمیم گیرنده است و البته باید پاسخگو باشد، بهتر است در جریان امور قرار گیرد. از سوی دیگر، کارکنان باید باور کنند که مدیرعامل موجودی دست نیافتنی نیست که در برج عاج می‌نشیند. بنابر این حضور مدیرعامل در شعب بسیاری از باور‌های غلط را اصلاح می‌کند و بین مدیریت و کارکنان صمیمیت ایجاد می‌کند. به همین دلیل عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین بازدید از شعب را در دستور کار قرار داد و با حضور در بین کارکنان هدف از این دیدار را تجدید میثاق و پیمانی دوباره با همکاران شعب بیان کرد و گفت: کارکنان شاغل در شعب با همت و درایت محیط اطراف شعب را بررسی کرده و با معرفی دقیق خدمات به کسبه و سازمان‌های محل، آن‌ها را ترغیب به افتتاح حساب و دریافت سرویس‌های بانک می‌کنند.

همبستگی عامل موفقیت

رییس هیات سرپرستی بانک ایران زمین همبستگی میان همکاران ستاد و شعب را عامل اصلی موفقیت بانک ایران زمین بیان کرد و افزود: انجام کار تیمی و مشارکت در امور بین تمامی واحد‌های بانک، بی شک باعث تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و رضایت آنان خواهد شد. در این دیدار ضمن بررسی عملکرد شعب، راهکار‌های مناسب در جهت ارائه خدمات مطلوب از سوی مدیریت ارشد بانک به همکاران داده شد.

اهمیت یادگیری و آموزش

از آنجا که سیاست گذاری و ابلاغ آن به کارکنان زمان بر است، در بازدید‌ها می‌توان سیاست‌ها را تعیین و به صورت مستقیم ابلاغ کرد. قدرت اله عبداللهی عضو هیات سرپرستی بانک ایران زمین نیز در دیدار با کارکنان شعب تلاش و استمرار در یادگیری و آموزش مفاهیم بانکی را از اولویت‌های مدیریت ارشد بانک در سال جدید بیان کرد و گفت: مدیران ادارات مرکزی، روسا و معاونین شعب باید با آخرین مطالب و مفاهیم بانکی آشنا باشند تا بتوانند آن را به همکاران زیر مجموعه خود آموزش و آگاهی همکاران را افزایش دهند.

اهمیت حضور روابط عمومی

نکته مهم در این بازدید، حضور مدیریت روابط عمومی بود. روابط عمومی به عنوان مسوول مستقیم برقراری ارتباط، باید در جریان امور قرار گیرد. اگر بپذیریم روابط عمومی چشم سازمان و دست پنهان مدیریت در شناسایی چالشهاست، به اهمیت حضور روابط عمومی پی می‌بریم. مهمتر آنکه روابط عمومی مسوولیت انتشار خبر این بازدید را بر عهده داشت و با اعلام این خبر، دیگر کارکنان شعب نیز امیدوار به دیدار با مدیران ارشد در آینده خواهند بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: