April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۴۸۷
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
0
رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد

حمیدرضا کاشانی گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۳۰ هزارتن تخم مرغ صنعتی و ۹۰ تا ۱۰۰ هزارتن تخم مرغ بومی در کشور تولید شده است.

او با بیان اینکه پتانسیل و ظرفیت کنونی صنعت مرغ تخم مرغ گذار تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور است، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

کاشانی، درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار سال گذشته ۱۳۵ هزارتن تخم مرغ به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد و پیش بینی می‌شود که امسال حداقل ۱۶۰ هزارتن تخم مرغ صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تخم مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، گفت: علی رغم افزایش قیمت نهاده‌های دامی، هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۶ تا ۴۷ هزارتومان عرضه می‌شود که انتظار می‌رود در راستای پایداری تولید، قیمت اصلاح شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: