May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمالزاده بر تحول‌انگیزی در حوزه‌های گوناگون برای 1403 تاکید کرد
کد خبر: ۴۱۱۵۴۲
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران بر تحول‌انگیزی در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد و از ریل گذاری بر تحقیق، توسعه، تولید، فروش و صادرات خبرداد.

تحقیق، توسعه، تولید، فروش و صادرات در دستور کار فولاد آلیاژی

سالهاست مقام معظم رهبری در ابتدای سال، مسیر حرکت کشور را در قالب نامگذاری سال تعیین می‌کنند. نکته مهمی که در نامگذاری‌ها شاهد هستیم، توجه به شرایط کشور در انتخاب عناوین است. واقعیت این است که تحریم‌ها رابطه اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها را محدود کرده و توانسته تاثیرات مخربی بر فعالیت‌های اقتصادی ایران بگذارد. با وجود آنکه در عرصه تولید و صادرات عملکرد مناسبی داشته ایم، اما دلار‌های ناشی از صادرات را نمی‌توانیم به کشور باز گردانیم و ده‌ها میلیارد دلار ارز متعلق به ایران، در دیگر کشور‌ها بلوکه شده است. از سوی دیگر در خرید تجهیزات، مواد اولیه، قطعات، فناوری‌های روز و بسیاری موارد دیگر با چالش جدی رو به رو هستیم.

حرکت به سوی تولید

از آنجا که چرخ‌های اقتصادی کشور باید بحرکت در بیاید و زندگی مردم را نمی‌توان مختل کرد، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نباید مانع باشد و باید بتوانیم راهکار‌هایی برای عبور از این چالش‌ها بیندیشیم و اجرایی کنیم. به همین دلیل مقام معظم رهبری سالهاست محور نامگذاری سال‌ها را بر تولید قرار داده اند تا مشخص شود که تولید و تولیدکننده تا چه اندازه باید فعال‌تر و پویا‌تر عمل کنند.

شکست مهار تورم

رهبری در نامگذاری سال‌ها همواره بر نقش آفرینی دولت تاکید کرده اند که نمونه بارز آن را در نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید مشاهده کردیم. این نامگذاری در دو بخش کلیدی صورت گرفت. نکته اول مهار تورم بود که به صورت مستقیم دولت را مخاطب قرار داد، رویکردی که از دولت انتظار می‌رفت، اما هرگز محقق نشد. تورم وحشتناک و گرانی لجام گسیخته نشان داد که دولت بنایی برای کنترل بحران تورم ندارد و به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران و مردم عادی، تورم بسیار بیشتر از آنچیزی بوده که دولت در آمار‌های رسمی اعلام کرد.

توقع رهبری از تولید

اما رهبری همواره بر رشد تولید تاکید دارند تا نیاز به خارج به حداقل ممکن برسد، توقعی که تولیدکنندگان با درک درست از شرایط، در مسیر تحقق آن گام برداشته اند. الحق و الانصاف تولید کنندگان در تمامی سال‌های گذشته کم نگذاشته و با قدرت و بهره گیری از تمام توان و ظرفیت ها، در مسیر رشد تولید و شکوفایی اقتصاد گام برداشته اند که برای اثبات این ادعا باید به صعود ایران در رتبه‌های جهانی اشاره کنیم.

قدرت نمایی فولاد

بی شک مواد اولیه نقش بسزایی در تولید دارد و مهمترین ماده اولیه در تمامی بخش‌های تولید، فولاد است. سهم فولاد در تولیدات متفاوت است. برخی صنایع همچون خودروسازی‌ها سهم بیشتری از فولاد دارند و برخی دیگر نقش کمتری ایفا می‌کنند، اما در مجموع نمی‌توان نقش فولاد را نادیده گرفت. عملکرد صنعت فولاد به اندازه‌ای چشمگیر بود که توانسته ایم با عبور از سد بسیاری کشور‌های تولید کننده، در بین ۱۰ کشور اول تولیدکننده فولاد در جهان قرار گیریم که بیانگر قدرت نمایی تولیدکنندگان فولاد ایران در عرصه‌های جهانی است.

یکه تازی فولاد آلیاژی

بی شک صنعت فولاد یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی است و شرکت فولاد آلیاژی نقش موثری در این زمینه دارد. مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد آلیاژی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت خبر داد و گفت: پروژه‌های شرکت فولاد آلیاژی ایران یک ابر پروژه چندین ساله هستند که پروژه یزد یک به بهره‌برداری رسیده و در شرایط سخت تحریمی و به واسطه سیاست انقباضی دولت طرح به بهره‌برداری رسید. امیر جعفری، به طرح دیگر اشاره کرد و گفت: پروژه فولاد سازی ۲ نزدیک به ۳۲۰ هزار تن تولید دارد که در ۱۴۰۳ به فروش می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید:

سهم چشمگیر فولاد آلیاژی ایران در رشد اقتصادی



رونق در فروش

مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد آلیاژی با تاکید بر اینکه در ۹ ماهه اول ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۸۵ هزار تن فروش و رشد ۱۶ درصدی داشته‌ایم گفت: افزون بر این، تناژی و فروش ریالی ۳۷ درصد رشد داشتیم که عموما به خاطر همین بحث تناژ محصولات بود. وی با تاکید بر اینکه با ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط پروژه فولاد سازی ۲ بهره‌برداری داشته گفت: در نتیجه به دارایی‌های ثابت شرکت اضافه شده است.

عبور از سختی‌ها

جعفری با اعلام اینکه پروژه وایر نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته گفت: تمام تجهیزات خارجی ساخته شده و بخش مهندسی آن عملا رشد بالای ۸۰ درصدی داشته که با توجه به تامین مالی و دریافت مجوز انتشار اوراق تا پایان سال بحث نقدینگی آن تکمیل می‌شود. وی از تعامل فولاد آلیاژی با دولت خبر داد و گفت: با کمک دولت مطمئن باشید شرکت‌های آلیاژی هم تولید و فروش خوبی دارند هم ارزآوری خوبی خواهند داشت. مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد آلیاژی به عبور از سختی‌ها اشاره کرد و گفت: طی همین شرایط بحرانی و سخت در طی ۴ سال گذشته بالغ بر ۹۱ درصد افزایش تناژ صادراتی داشته‌ایم.

حرکت در مسیر سال گذشته

اکنون سال ۱۴۰۲ با تام شرایطی که داشت، به پایان رسیده و افتخار به گذشته در شرایط افزایش تهدید‌ها و دشمنی‌ها کارگشا نیست، زیرا مردم برای سال جاری توقع دارند، به ویژه آنکه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، دست از نقش آفرینی دولت شسته و چشم به مردم دوخته است. «محمد کمال‌زاده» مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با درک درست از این مهم، تاکید کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران استوار و با توکل به خداوند قادر و با بهره‌گیری از دانش فنی فرزندان رشید خود، سال گذشته را در لبیک به رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال با ثبت رکورد‌های متعدد بخصوص در حوزه فروش و صادرات که در سالیان گذشته بی‌نظیر بوده، قدم در سال نو می‌گذارد.


تلاش برای سربلندی

کمالزاده تاکید کرد: اینجانب به عنوان عضوی از این خانواده بزرگ، یقین دارم سالِ پیش رو می‌تواند به همت همه اعضای این شرکت، یک سالِ تحول‌انگیز در حوزه‌های تحقیق و توسعه، تولید، فروش و صادرات باشد و موجبات سربلندی همه ذی‌نفعان و در نهایت ایران عزیز اسلامی را فراهم آورد. مدیرعامل فولاد آلیاژی افزود: در این سال نیز تمام تلاش خود را در جهت تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» خواهیم کرد تا بار دیگر برای میهن اسلامی‌مان افتخار بیافرینیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: