May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۷۱
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
0
یک مقام در جنبش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نمی‌تواند بدون اجازه آمریکا باشد.

مقاومت فلسطین: حمله اسرائیل با چراغ سبز آمریکا بوده است

ابو احمد فواد، مسئول روابط عربی و ملی در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین روز دوشنبه تاکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بدون چراغ سبز آمریکا امکان پذیر نیست.

فواد در گفتگو با شبکه المیادین، ترور سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی فرمانده سپاه قدس لبنان و سوریه و همراهان او را برای محور مقاومت و ملت فلسطین دشوار دانست. فواد تاکید کرد که شهید زاهدی مشتاق توسعه توانمندی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری به عنوان عامل مهمی در بی‌ثبات کردن رژیم اشغالگر بود.

او با بیان اینکه این فرمانده سپاه قدس لبنان و سوریه بر «جذب همه توانمندی‌ها در جبهه مقاومت» تمرکز کرده بود، اعلام کرد: او در حال پیگیری هماهنگی‌های لازم با مقامات ذیربط برای ارسال سلاح به غزه بود.

ابو احمد فواد در ادامه در خصوص مذاکرات تبادل اسرا با اشغالگر به المیادین اطمینان داد که جناح‌های مقاومت فلسطین هرگز از چهار اصل مشخص شده توسط مقاومت، به ویژه توقف جنگ و بازگشت آوارگان دست بر نمی‌دارند. او خاطرنشان کرد: مقاومت در مذاکرات قاطعیت نشان می‌دهد و بیش از پیش به شرایط خود پایبند است.

این مقام فلسطینی تاکید کرد: مقاومت با این همه استواری و فداکاری نمی‌تواند بپذیرد که صهیونیست‌ها در نوار غزه باقی بمانند.

گروه‌های فلسطینی حمله رژیم صهیونیستی را که ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را هدف قرار داد، محکوم و تأکید کردند که این تجاوز آشکار به قوانین بین‌المللی، حمله به حاکمیت سوریه و ایران و تشدید اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی است. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تأیید کرد که سیاست ترور شکست خورده است، اما با این وجود همیشه انگیزه‌ای برای تشدید حملات اشغالگران بوده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید اینکه ابعاد چندگانه تجاوز مورد بحث است، رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب آن دانست و تاکید کرد که ایران حق پاسخگویی به این اقدام جنایتکارانه را برای خود محفوظ می‌داند. او در ادامه افزرود که این ایران است که تصمیم می‌گیرد نوع پاسخ و نوع مجازات رژیم صهیونیستی در مورد این حمله چگونه خواهد بود.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه منجر به شهادت سردار زاهدی، تاکید کرد رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بر روابط سوریه و ایران تأثیر بگذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: