April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
محمدمهدی تقی‌پور برای سال ۱۴۰۳ سیاستگذاری کرد
کد خبر: ۴۱۱۷۶۶
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
0
سیاستگذاری های محمدمهدی تقی‌پور برای سال ۱۴۰۳ نشان می دهد که به‌پرداخت ملت برای رکوردشکنی‌های بیشتر و پشت سرگذاشت رقبا برنامه های جدی و مهمی دارد.

خیز به‌پرداخت ملت برای رکوردشکنی‌های بیشتر

از هنگامی که سال ۱۴۰۲ به پایان رسید، تمامی بخش‌ها در تمامی زمینه‌ها از اقتصادی تا فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... برای سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی و سیاستگذاری کردند. تمامی بخش‌ها بدنبال این هستند که سال جدید را با قدرت آغاز کنند و با قدرت به پایان برسانند. اما نکته اینجاست که باید برای این مهم برنامه و راهکار داشته باشند تا بدانند در کدام نقطه قرار دارند، چگونه از این نقطه حرکت خواهند کرد، با چه سرعتی پیش می‌روند و در چه زمانی به چه موقعیتی دست می‌یابند.


اقتصاد جدی‌ترین عرصه

اگرچه تنوع بسیاری در عرصه‌های گوناگون وجود دارد، اما اقتصاد از جدی‌ترین و چالش برانگیزترین عرصه هاست. بی شک در تمامی بخش‌ها رقابت وجود دارد و رقبا نیز قدر هستند، اما فراموش نکنیم که هر بخشی به صورت مستقیم به اقتصاد وابسته است. هرگاه که یکی از بخش‌های مدیریتی از اقتصاد فاصله گرفته، نه تنها مدت زیادی نتوانسته به حیات خود ادامه دهد، بلکه با سر به زمین خورده و ناچار شده به عرصه اقتصاد بازگردد.

نقش مهم پولی و مالی در اقتصاد

بی شک اقتصاد زیرمجموعه‌های بسیاری دارد که از صنعت تا معدن و از کشاورزی تا مواد غذایی گسترش یافته، اما هر گونه جابجایی در هر یک از این عرصه ها، به رابطه پولی و مالی نیاز دارد که نقش بانک‌ها و موسسات پولی و مالی را برجسته می‌کند. اما مدتهاست مبادلات مالی از حالت سنتی خارج شده و فضای مجازی فرصت مناسبی برای این مهم ایجاد کرده است. اگرچه بانک‌ها به سوی نقل و انتقال در فضای مجازی حرکت کرده اند، اما به روش‌های دیگری نیاز وجود دارد که مبادلات پولی و مالی را در سطوح مختلف از پیش پا افتاده‌ترین قیمت‌ها تا معاملات کلان مدیریت کند.

شرکت‌های نقل و انتقال

یکی از مهمترین روش‌های نقل و انتقال مالی، شرکت‌هایی هستند که مسوولیت و مدیریت نقل و انتقال پول را بر عهده گرفته اند که در قالب دستگاه پوز و اشکال دیگر مطرح شده است. برای این مهم شرکت‌های بسیاری فعال شده که مهمترین و برجسته‌ترین آنها، شرکت به‌پرداخت ملت است. این شرکت در مدت کوتاهی توانسته گام‌های بلندی در مسیر مبادلات مالی و پولی بردارد و عملکردی داشته که باعث شده مردم برای نقل و انتقالات خود، به پرداخت ملت را به دیگر شرکت‌ها ترجیح دهند.

نقش آفرینی‌های به‌پرداخت

شرکت به‌پرداخت ملت از زمان تاسیس تاکنون توانسته به اشکال گوناگون عرصه‌های بسیاری را از آن خود کند و خدمات مناسبی که ارایه می‌دهد باعث شده تا مردم ناچار به استفاده از دستگاه‌ها و خدمات به پرداخت ملت شوند. در این رابطه مدیرعامل به پرداخت ملت با بیان این‌که در آذر ماه سال ۱۴۰۲، هر پایانه به‌پرداخت حدود ۱.۷ برابر پایانه سایر شرکت‌ها جذب مبلغ تراکنش و ۱.۶ برابر جذب تعداد تراکنش داشته، به تشریح عملکرد به‌پرداخت در حوزه کارتخوان‌های فروشگاهی پرداخت و گفت: «تعداد ۶۰۰ تراکنش به‌ازای هر پایانه به‌پرداخت ملت درحالی است که در شبکه شاپرک ۳۷۴ تراکنش به‌ازای هر پایانه وجود دارد. همچنین میانگین مبلغ ۱، ۴۸۱ میلیون ریال تراکنش به‌ازای هر پایانه در شرایطی رقم خورده که در کل شبکه شاپرک مبلغ ۸۳۳ میلیون ریال تراکنش به ازای هر پایانه موجود است.»

بیشتر بخوانید:

آرامش و اطمینان معاملات با سکه به‌پرداخت ملت


روند افزایشی سهم بازار

محمدمهدی تقی پور با اشاره به روند افزایشی سهم بازار مبلغی به‌پرداخت از کل تراکنش‌های شاپرک در سال مالی ۱۴۰۲ گفت: در آذرماه سال ۱۴۰۲ با سهم ۲۰.۶۴ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، بالاترین سهم بازار را در اختیار داشتیم، همچنین با توجه به تغییرات درآمدی براساس نظام جدید کارمزد و افزایش اهمیت مبلغ تراکنش‌ها در این سیستم، شرکت به‌پرداخت ملت با اجرای پروژه‌های بازاریابی به‌منظور جذب منابع، به‌طور متوسط فاصله ۲ درصدی سهم از مبلغ تراکنش‌ها را با رتبه دوم بازار، از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ تاکنون تثبیت کرده است.»

سود‌های چشمگیر

مدیرعامل به پرداخت ملت سود ناخالص سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ را ۷.۲۷۶.۳۱۷ میلیون ریال و سود ناخالص شرکت در همین بازه زمانی را ۴.۶۱۴.۳۴۱ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: «جمع کل درآمد‌های شرکت در سه بخش اپراتورها، شاپرک و... ۴۱,۸۶۳,۲۴۵ میلیون ریال بوده است.»

به‌پرداخت در ۱۴۰۳

روند رو به رشدی که به پرداخت ملت در پیش گرفته، نشان می‌دهد که نه تنها قصد درجازدن ندارد، بلکه خیز بلندی برای تسخیر آینده بازار مالی ایران برداشته به نوعی که مدیرعامل به پرداخت ملت محور اصلی برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ را شامل استمرار در کسب سهم نخست کشور، توسعه شبکه و تراکنش‌های پایانه‌های فروشگاهی با رویکرد افزایش مبلغ تراکنش، اجرای طرح‌های کلان ملی، توسعه خدمات فین‌تک‌ها، توسعه راهکار‌های شخصی‌سازی‌شده جهت پرداخت الکترونیک، توسعه شراکت‌های استراتژیک به‌منظور پایداری تعاملات، بهینه‌سازی فرآیند‌های ارائه خدمات و ارتقای بلوغ سازمانی با تمرکز بر منابع انسانی اعلام کرد.                                                                                                                                            

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: