May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۸۴۶
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
0
متا در حال گسترش الزامات برچسب‌گذاری محتوا‌های هوش مصنوعی در اینستاگرام، فیسبوک و تردز است.

محتوا‌های هوش مصنوعی در اینستاگرام برچسب ویژه دریافت می‌کنند

براساس تصمیم هیئت نظارت متا، این شرکت باید با به‌روزرسانی برخی اصول خود به کاربران اطلاع دهد که محتوای مورد نظر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است یا نه. متا برای اینکه کاربران بتوانند محتوا‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهند، شروع به برچسب‌گذاری آن‌ها خواهد کرد.

برچسب‌های جدید متا تا ماه می (اردیبهشت و خرداد) در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و تردز نمایش داده خواهند شد. خط مشی جدید متا، در ابتدا بسیار محدود خواهد بود؛ اما به‌مرور ویدئو‌ها و محتوا‌های صوتی و تصویری بیشتری برچسب مخصوص را دریافت خواهند کرد.

اینکه کدام محتوا‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی متا باید برچسب هوش مصنوعی را دریافت کنند، به دو صورت مشخص خواهد شد: ۱. خود کاربران استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی را تأیید کنند؛ ۲. متا از «سیستم تشخیص تصاویر بر اساس استاندار‌های صنعت هوش مصنوعی» بهره ببرد. متا هنوز جزئیات این سیستم را اعلام نکرده است.

خط مشی قدیمی متا، از پخش ویدئو‌هایی که با ابزار‌های هوش مصنوعی تولید شده بودند، جلوگیری می‌کرد؛ اما این فقط شامل ویدئو‌هایی می‌شد که به تحریف گفته‌های یک فرد پرداخته بودند. سیاست جدید متا طیف گسترده‌تری از محتوا‌های هوش مصنوعی را شامل می‌شود.

متا می‌گوید: «در چهار سال گذشته، ابزار‌های هوش مصنوعی فراوانی برای تولید صدا و تصاویر نزدیک به واقعیت ارائه شده‌اند و هنوز هم این فناوری به‌سرعت درحال پیشرفت است. نظارت بر ویدئو‌هایی که با کمک فناوری دیپ‌فیک ساخته‌شده‌اند، اهمیت زیادی دارد.»

متا از ماه جولای (خرداد و تیر) محتوا‌های تولید‌شده توسط هوش مصنوعی که اصول اجتماعی را نقض نمی‌کند، حذف نخواهد کرد؛ اما همچنان مطالبی که حاوی قلدری و آزار و اذیت هستند، بدون در نظر گرفتن اینکه توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند یا نه، حذف خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: