May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۱۴
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
0
مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل اعمال تحریم های ناجوانمردانه برای تامین داروهای وارداتی دچار مشکلات مختلفی هستیم.

تنها یک درصد از اقلام دارویی وارداتی هستند

فرزاد پیرویان٬ مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اکنون حدود ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شوند و یک درصد اقلام دارویی وارداتی هستند.

وی بیان کرد: به دلیل اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه برای تامین دارو‌های وارداتی دچار مشکلات مختلفی هستیم و مشکل در انتقال پول به خاطر تحریم یکی از این چالش‌ها است.

مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: در حال حاضر برخی از شرکت‌های دارویی تولیدات دارویی خود را به طور مستقیم به کشور نمی‌فروشند و ایران با واسطه دارو‌های مورد نیاز بیماران را تامین می‌کند.

پیرویان ادامه داد: اکنون راهی جز تکیه بر توانمندی‌های داخلی و تولید دارو در شرکت‌های داروسازی ایرانی نداریم و با توجه به رفتار‌های خصومت آمیز در قبال ایران باید حمایت بیشتری از تولید داخل داشته باشیم.

مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: موضوع قیمت گذاری دارویی نسبت به مقتضیات شرایط و زمانی قابلیت تغییر داشته و روش‌های تعیین قیمت گذاری متفاوت است.

وی افزود: به طور کلی از آمار‌ها در دنیا برداشت‌های مختلفی می‌شود که باید این موضوع اصلاح شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: