April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۹۹
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
0
پرونده نوروز امسال با ۵۳۰ میلیون تردد جاده‌ای و استفاده ۱۸ میلیون و ۶۳ هزار نفر از ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای بدون هیچ سانحه پر خطر در حمل ونقل عمومی بسته شد.

پرونده سفر‌های نوروزی با ۵۳۰ میلیون تردد جاده‌ای بسته شد

پرونده سفر‌های نوروزی روز گذشته با ارائه آخرین آمار‌های تردد در بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی بسته شد با توجه به آن‌که سفر‌های نوروزی سال ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۹ فروردین ماه امسال ادامه داشت طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از سوی هادیانفر معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی در این بازه زمانی ۱۸ میلیون و ۶۱ هزار و ۵۹ نفر از ناوگان عمومی استفاده کردند که تقریبا یک درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم.

هادیان‌فر در ادامه گفت: بیش از ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار نفر از ناوگان جاده‌ای استفاده کردند و بیش از ۶ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر به عنوان مسافر دریایی و گردشگر از خدمات کشتیرانی در خلیج فارس و دریای خزر استفاده کردند.

هادیان‌فر با بیان اینکه خدمات به‌صورت لحظه‌ای به مردم ارائه شد، گفت: صرفاً تأخیر‌ها در حوزه هوایی و دریایی به‌دلیل شرایط جوی و ایمنی مسافران صورت گرفته است و سعی شد که برنامه کنسلی سفر نداشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲ هزار اتوبوس از تهران اعزام می‌شدند، گفت: بیشترین سفر‌های زمینی به استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بوده است و در خصوص اتوبوس‌ها شاهد ۳ میلیون و ۷۷۶ هزار تردد بودیم که ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

وی در خصوص کل خودرو‌ها نیز گفت: بیش از ۵۳۰ میلیون تردد در کشور رخ داد و روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است. در این بین نیز بیش از ۲۳ میلیون خودروی شخصی در کشور سفر داشتند که تقریباً برابر با همه خودرو‌های موجود در کشور است.

سه کشور ترکیه، دوبی، عراق رکود دار سفرهای خارجی در نوروز بود

هادیان‌فر با اشاره به اینکه در سفر‌های ریلی بیشترین سفر‌ها به مشهد صورت گرفت، گفت: در حوزه هوایی بیشترین سفر‌های داخلی به مشهد و کیش بوده و در پرواز‌های خارجی نیز مهم‌ترین مقاصد، ترکیه، دوبی وعراق بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: موضوع نگران کننده بحث تصادفات بود که آمار‌های اولیه نسبت به سال گذشته بهتر است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند که این موضوع طبق برنامه هفتم هر سال با کاهش همراه شود.

رشد ۲.۶ درصدی سفر‌های حمل ونقل عمومی جاده‌ای

براساس این گزارش یکی از پر تردد‌ترین ناوگانی که همواره هم مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است به طوری که داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سفر‌های نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته با افزایش و رشد ۲.۶ درصدی همراه بوده است.

باقرجوان از آمادگی کامل بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای به منظور خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در سفر‌های بازگشت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سفر‌های نوروزی از تمامی ظرفیت‌های حمل و نقلی استفاده کرده‌ایم عنوان کرد: در راستای خدمات‌رسانی به مسافران، بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای با استفاده از ظرفیت حدود ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس (۱۰ هزار دستگاه به صورت مستمر و پیوسته)، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه از آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب برخوردار بودند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: در این راستا با توجه به پایش ظرفیت و تقاضای سفر در استان‌ها و در سایه تعامل و همکاری تشکل‌های صنفی حوزه حمل و نقل و تلاش شبانه‌روزی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر، همه امکانات و ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات سریع، به‌هنگام و مناسب به مسافران نوروزی پای کار آمده است.

وی همچنین به پیش‌بینی افزایش سفر‌های بین شهری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در ایام تعطیلات عید سعید فطر و در فاصله چند روزه از پایان یافتن طرح نوروزی اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر در روز‌های آینده، تمهیدات لازم با هدف خدمات‌رسانی بهینه به مسافران اتخاذ و برنامه‌ریزی‌ها در این باره صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه با نگاهی به آمار جابه‌جایی مسافران از آغاز اجرای طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر از طریق ۵۸۱ هزار سفر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه) جابجا شده‌اند.

بخش هوایی یکی دیگر از مسیرهایی است که همواره مورد تاکید بوده اما متاسفانه با کمبود ناوگان روبروست که البته این بخش امسال نسبت به سال گذشته با مشکلات کمتری در حوزه تأمین بلیت مسافران مواجه شد.

کاهش میانگین تاخیر پرواز‌ها به ۱۵ دقیقه رسید

در ادامه محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از جابه جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها اتفاق منحصر به فردی‌است که در طول چند دهه گذشته رخ داده و می‌توان گفت این مرکز به عنوان یکی از فرصت‌های آموزش عملیات صنعت هوانوردی برای افرادی است که در این مرکز حضور داشتند.

وی افزود: در این مرکز به دلیل حضور افراد پیشکسوت در کنار افراد جوان با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره‌ی ارتباطی موثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثر گذاری این امر، کاهش میانگین تاخیر پرواز‌ها به ۱۵ دقیقه در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ است.

محمدی بخش در ادامه اظهارکرد: صنعت حمل و نقل هوایی در طول ۳۰ ماه گذشته روند رو به رشدی را شاهد بوده و در مقایسه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز ۱۴۰۳ روند صعودی پرواز‌ها و مقاصد پروازی کاملا محسوس است.

وی با اشاره به جابه جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی امسال، توضیح داد: اشتراک گذاری اطلاعات و صداقت و شفافیت در ارائه اطلاعات به سازمان هواپیمایی کشوری باعث می‌شود از سوانح و رویداد‌ها در صنعت جلوگیری شود برهمین اساس در طول عملیات نوروزی امسال پرواز‌ها با بالاترین سطح ایمنی و کیفیت و کسب رضایتمندی مسافران انجام شد.

محمدی بخش ضمن اشاره به افزایش اعزام و پذیرش مسافر و همچنین نشست و برخاست پرواز‌های نوروزی امسال نسبت به بازه زمانی نوروز ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای آغاز عملیات پرواز‌های نوروزی ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸ پرواز (نشست و برخاست) جابه جا شدند. از این تعداد ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر داخلی با ۲۱۶۷۸ پرواز و ۸۳۷ هزار و ۹ مسافر بین المللی با ۵۷۹۰ پرواز جا به جا شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به افزایش سهم حمل ونقل هوایی در سفر‌ها اشاره کرد و گفت: در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی در جابه جایی مسافر و نشست و برخاست پرواز‌ها را شاهد هستیم.

تاخیر‌های زیر یک دقیقه در سفر‌های ریلی از مبدا

براساس این گزارش یکی دیگر از بخش‌های که همواره مسافران برای گرفتن بلیت با مشکل مواجه هستند و معمولا باید خوش شانس باشند تا بلیت در این بخش پیدا شود حمل ونقل ریلی است که طبق اعلام صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ در این بخش انجام شده است.

تردد ۶میلیون و ۵۰۰ هزار سفر دریایی در نوروز امسال

همچنین یکی دیگر از بخش‌های حمل ونقلی که در نوروز امسال تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شد سفر‌های دریایی بود مسیری که اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تردد در سفر‌های دریایی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بوده که نسبت به سال گذشته رشد نداشته است گفت: تعداد مسافر دریایی ۳.۸ میلیون نفر بوده که ۶ درصد رشد داشته و در گردشگر دریایی ۲.۷ میلیون مورد بوده که ۷ درصد کاهش داشته ایم و در مجموع نسبت به سال قبل رشد نداشته ایم.

وی افزود: خوشبختانه امسال میزان استقبال از بندر جدید ترکمن که در سال گذشته لایروبی و احیا شده بود بسیار خوب بوده و بنادر کیش، قشم، لارک، بوموسی و خارک از جمله بنادر گردشگری و مسافری هستند که امسال میزبان گردشگران دریایی بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: