April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۲۵۸
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
0
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: 387 هزار و 925 بازدید از ژئوسایت های اصلی ژئوپارک جهانی قشم در سال ۱۴۰۲ توسط گردشگران داخلی و خارجی صورت گرفته است.

ثبت بیش از 387 هزار بازدید از ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم در سال 1402

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سجاد اشگرف با بیان این مطلب، افزود: در این مدت ۲۰۹ هزار و ۵۱۵ بازدید توسط گردشگران داخلی و ۱۴۱۱ گردشگر خارجی از ژئوسایت دره ستاره‌ها بازدید کردند.
او ادامه داد: همچنین در سال گذشته ژئوسایت‌های تنگه چاهکوه با مجموع ۱۵۱ هزار و ۱۸۲ بازدید و غار نمکدان نیز جمعا با ۱۰ هزار و ۸۶۴ بازدید، رده‌های دوم و سوم پربازدیدترین ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم را به خود اختصاص دادند.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم؛ در این مدت ژئوسایت دره تندیس‌ها با ۷ هزار ۵۳۵ بازدید و موزه ژئوپارک جهانی قشم با ۷ هزار و ۴۱۶ بازدید در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.
اشگرف خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۲۵۰ بازدید توسط گردشگران خارجی از ژئوسایت‌های اصلی ژئوپارک جهانی قشم ثبت شده است.
وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار در میان ژئوپارک‌های ایران، با هدف برقراری عدالت و توسعه پایدار ظرفیت‌های گردشگری قشم با طراحی بروشور‌های دارای بارکد‌های اختصاصی (QR code) ژئوسایت دره ستاره‌ها برای گردشگران ناشنوا و کم شنوا دسترس پذیر شده است.
گفتنی است؛ ژئوپارک جهانی قشم واقع در جزیره قشم، نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۵ به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو درآمده و همچنان در حال فعالیت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: