April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۲۹۷
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
0
پول نیوز طی یک موشن گرافیک به بررسی اقدامات بانک سینا در جهت قانون فرزنداوری پرداخت

اخبار بانک سینا از دریچه دوربین پول نیوز(+فیلم)

بانک سینا با پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و انجام ۱۰۰ درصد تعهدات، نقش خود را در ازدواج و فرزندآوری ایفا کرد.

 

اگرچه قانون به صراحت تاکید کرده بانک‌ها مکلف به پرداخت این تسهیلات هستند و بانک مرکزی سهمیه هر بانک را مشخص کرد؛ اما قانون گریزی برخی بانک‌ها و اعتراض‌های متقاضیان سبب شد سازمان بازرسی به این قضیه ورود کند و « ستار شیرعالی » بازرس‌کل بانک‌ها و بیمه این سازمان در نامه‌ای هشداری خطاب به مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرد: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از سامانه‌های مرتبط در بانک مرکزی ملاحظه شد که بیشتر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در پرداخت تسهیلات یادشده عملکرد قابل قبولی نداشته و سهمیه ابلاغی بانک مرکزی را رعایت نکرده‌اند.

 


سینا در مسیر قانونمداری

اما بانک سینا در بین بانک‌های کشور، پرونده درخشانی در قانونمداری دارد به نوعی که این بانک اعلام کرد با پرداخت ۱۰۰ درصدی بودجه تکلیفی پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری سال ۱۴۰۲، به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است. بانک سینا با تاکید بر اینکه در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و همسویی با برنامه‌های دولت، قبل از اتمام سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده اعلام کرد: این اقدام حکایت از نقش‌آفرینی موثر بانک سینا در خصوص تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده دارد.

بیشتر بخوانید:



پرداخت هزاران میلیارد

بانک سینا با اعلام اینکه تا نیمه اسفند سال ۱۴۰۲ با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج در چارچوب تکالیف ابلاغی بانک مرکزی، مبلغ بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال به پنج هزار و ۱۲۹ متقاضی پرداخت کرده افزود: این بانک در مدت مذکور، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به خانواده‌های واجد شرایط پرداخت کرده که این رقم نشان می‌دهد ۱۰۰ درصد تعهدات بانک سینا در این زمینه، محقق شده است. این در حالی است که بانک سینا در ۱۴۰۱ نیز بیشترین درصد پوشش بودجه‌ای در تسهیلات تکلیفی مربوط به فرزندآوری را به خود اختصاص داده بود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: