شیخ حسینی با تاکید بر تحول و اقدامات مناسب در مجمع سالیانه سیاستگذاری کرد
کد خبر: ۴۱۲۵۰۳
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
0
شیخ حسینی با تاکید بر تحول و اقدامات مناسب در مجمع سالیانه واسپاری توسعه تعاون، بر اقدامات ارزنده برای تعاونگران تاکید کرد.

اقدامات ارزنده برای تعاونگران در دستور کار واسپاری توسعه تعاون

سالهاست با بحران بزرگی تحت عنوان نقدینگی رو به رو هستیم. بدلیل آنکه نقدینگی بی هدف در سطح جامعه توزیع شده، نه تنها در مسیر رونق اقتصادی به جریان نیفتاده، بلکه به زیان اقتصاد کشور تمام شده، زیرا کسانی که این نقدینگی را دریافت کرده اند، آن را در مسیر دلالی با رویکرد خرید دلار، سکه، خودرو یا دیگر مواردی به جریان انداخته اند که نه تنها موثر واقع نشده، بلکه زیان آور بوده است. به همین دلیل شرکت‌های لیزینگ تعریف شد تا تسهیلات در مسیری به جریان بیفتد که هدفگذاری شده است.

خرید کالا با واسپاری

یکی از لیزینگ‌های معتبر کشور، شرکت واسپاری توسعه تعاون یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک توسعه تعاون است. موضوع اصلی فعالیت این شرکت به موجب مفاد ماده ۲ اساسنامه عبارت از خرید انواع کالا و اموال منقول و غیرمنقول و واگذاری آن‌ها به متقاضیان در قالب عقود اجاره یا فروش اقساطی است. این شرکت تاکنون عملکرد قابل قبول و تاثیرگذاری داشته و توانسته گام موثری در مدیریت نقدینگی بردارد.

اهمیت مدیریت نقدینگی

اتفاق مبارکی که در تشکیل شرکت واسپاری توسعه تعاون رخ داده، مدیریت نقدینگی کشور است. تجربه نشان داده که مردم نسبت به دریافت پول در قالب تسهیلات بانکی رغبت بیشتری دارند، زیرا در انتخاب محل هزینه کرد آن اختیار دارند، اما در بیشتر موارد با چالش رو به رو می‌شوند، چراکه بار‌ها شاهد بوده ایم تسهیلات را برای خرید نیاز‌های اساسی دریافت کرده، اما خرج سفر‌های سیاحتی یا زیارتی کرده اند، رویکردی که تراز مالی خانواده را بر هم ریخته و بحران ایجاد کرده است. البته خرید طلا، دلار، خودرو یا دیگر کالا‌ها که مورد نیاز نبوده و در گوشه خانه انبار شده، چالش دیگری است که در سال‌های گذشته گرفتن تسهیلات را زیر سوال برده است.

برگزاری مجمع موفق

از آنجا که شرکت واسپاری توسعه تعاون قانونمند حرکت می‌کند، مجمع سالیانه خود را برگزار کرد که مدیر عامل بانک توسعه تعاون به عنوان رییس مجمع گفت: شرکت با ارائه مستندات و آمار و نیز گزارش عملکرد مالی و عملیاتی، موفق به اخذ اظهار نظر منصفانه از سوی حسابرس مستقل و بازرس قانونی شده که جای تقدیر و تشکر دارد. محمد شیخ حسینی از تحول در مدیریت شرکت خبر داد و گفت: دوره‌های گذشته عملکرد شرکت قائم به فرد مدیر عامل بود، در این دوره آقای پورعباسی با رویکرد مشارکتی و سیستمی و خرد جمعی؛ از توان و تجربه و تخصص تیم کاری و همکاران شرکت بهره می‌برد و اقداماتی را برای رفع نقاط ضعف، اصلاح رویه‌ها و روند‌های رو به رشد صورت داده است.

بیشتر بخوانید:

یکه تازی بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی


تعاونگران در اولویت

از آنجا که بانک توسعه تعاون، عنوان تعاون را یدک می‌کشد، باید تعاونی همواره مورد تاکید قرار گیرد، رویکردی که همواره در اظهارات محمد شیخ حسینی شاهد بوده ایم. مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ادامه این مجمع با تاکید بر اینکه لیزینگ و واسپاری واجد ظرفیت‌های بزرگ و مهمی است گفت: شرکت واسپاری توسعه تعاون می‌تواند در مجموعه بانک توسعه تعاون اقدامات ارزنده‌ای در حوزه‌های تخصصی به تعاونگران و مشتریان ارائه دهد. وی با تاکید بر اینکه انتظار اعضای مجمع در سطح راهبری و حاکمیت، رویکرد تحولی است گفت: البته شرکت در برنامه‌ها تطابق با چشم انداز بانک را مد نظر داشته است.

تحول با اقدامات مناسب

در این مجمع مدیر عامل بانک توسعه تعاون رضایت خود و هیات مدیره از شرکت واسپاری را به صراحت اعلام کرد و افزود: عملکرد شرکت نسبت به دوره‌های پیشین متفاوت بوده و اقدامات مناسبی در حال انجام است، اعضای مجمع و سهامدارن نگاه حمایتی و تقویتی را در ارتباط با شرکت مد نظر دارند و در مجمع مطابق برنامه‌ها و پیشنهاد‌ها و نیز با توجه به عملکرد‌های دوره‌ای ضمن نظارت و راهبری، مبحث افزایش سرمایه و تقویت شرکت دنبال می‌شود.

فعالسازی کمیته‌های تخصصی

برای آنکه یک مجموعه بتواند بخوبی و با قدرت عمل کند، لازم است تقسیم مسوولیت با توجه به توانمندی‌ها صورت پذیرد. برای آنکه مدیریت در هر حوزه با قدرت دنبال شود، افراد توانمند بازوی مدیرعامل باشند و تداخل مدیریتی صورت نگیرد، زیرمجموعه‌های با عنوان کمیته تشکیل می‌شود که اعضای کمیته می‌توانند با قدرت در آن عرصه یکه تازی کنند. به همین دلیل سیدشهاب الدین پورعباسی مدیر عامل شرکت واسپاری توسعه تعاون از فعالسازی کمیته‌های تخصصی و فنی خبر داد و گفت: هدف از فعالسازی این کمیته‌ها رصد و تحلیل منظم و بهبود عملکرد و فعالیت‌های جاری اعم از کمیته‌های اعتباری، کمیته تحقیق و بازاریابی و کمیته وصل مطالبات است. پورعباسی ارتقا و بروزرسانی وب سایت شرکت و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با فروشگاه مجازی را از جمله اقدامات صورت گرفته توصیف کرد و گفت: تکمیل زیرساخت‌ها برای ارتقای سیستم‌های نظارت و سنجش و ارزیابی عملکرد سازمان از جمله اقدامات دیگر شرکت واسپاری توسعه تعاون بوده است.

برنامه خدمت رسانی به تعاونگران

مدیر عامل شرکت واسپاری توسعه تعاون از طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرا خبر داد و گفت: در قالب این طرح‌ها و برنامه ها، امکان بهره مندی تعاونگران و همکاران بانک توسعه تعاون از خدمات این شرکت برای تهیه اقساطی انواع کالا و محصولات در سطح گسترده‌ای فراهم می‌شود که اطلاع رسانی آن انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: