کد خبر: ۴۱۲۶۵۷
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
0

کاربردهای متنوع تون کوین

در حال حاضر خرید تون کوین با افزایش قابل توجهی روبرو شده و می‌توان آن را نوعی بلاکچین لایه یک و غیر متمرکز به شمار آوردپلتفرم پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام برای نخستین بار این رمز ارز را توسعه داداما پس از مدت زمانی کوتاه این پروژه توسط بنیاد The open Network که بنا به اختصار به آن Ton گفته می‌شود پیگیری شد و مالکیت آن نیز بر عهده این سازمان قرار گرفتبه طور کلی ارز دیجیتال تون کوین یک شبکه منبع باز محسوب می‌شود که توانسته طی سال‌های اخیر مورد توجه و اقبال معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیردیکی از دلایلی که باعث موفقیت این ارز شده و به ارتقای جایگاه آن نزد معامله گران کمک رسانده، کاربردهای متنوع تون کوین است.

در این مقاله به معرفی بیشتر این ارز دیجیتالی خواهیم پرداخت و برخی از مهمترین کاربردهای آن را مرور و بررسی خواهیم کردپس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا دغدغه و پرسشی دارید با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال تون کوین چیست؟

این ارز دیجیتال که در زبان لاتین به شکل Toncoin به نمایش در می‌آید در واقع ارز بومی شبکه بلاکچین تون است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس و راه اندازی شداین ارز دیجیتال از مدل اثبات سهام بهره برده و شبکه‌ای مقیاس پذیر با سرعت بالا و با امنیت فراوان برای کاربران است.

کاربران می‌توانند در شبکه تون تراکنش‌ها و پرداخت‌های خود را با کمترین میزان کارمزد انجام داده و از برنامه‌های کاربردی آن به راحت‌ترین شکل ممکن استفاده کننددر واقع مدت زمانی که برای تایید بلاک‌های تون به آن نیاز خواهید داشت چیزی در حدود ۵ ثانیه است و کاربران می‌توانند آن‌ها را در کمتر از ۶ ثانیه تایید کنند.

به این نکته هم دقت داشته باشید که در شبکه تون هم سرعت عملکرد تراکنش‌های ساده و نقل و انتقالات عادی بالا است و هم کاربران می‌توانند تراکنش‌ها و پرداخت‌های پیچیده‌تر را با سرعت بالایی به سرانجام برسانندشبکه تون از یک ساختار چند لایه برخوردار شده و چندین زیر شبکه نیز دارد.

این پروژه بر اساس اصلی به نام شاردینگ ساخته شده که هر کدام از شاردها در آن مسئولیت خاصی را بر عهده می‌گیرند و از داده‌های مخصوص خود بهره‌مند شده‌اندهمین موضوع نیز سبب می‌شود تا میزان تاخیر در تراکنش‌ها در این شبکه کاهش پیدا کرده و از اجتماع بلاک‌های تایید نشده پیشگیری به عمل آیدبه همین ترتیب روند تراکنش‌ها در این شبکه سرعت بسیار بالاتری به خود خواهند گرفت.

از سوی دیگر ارز دیجیتال تون کوین به کاربران این شبکه این امکان را می‌دهد تا تمامی کالاها و خدمات مد نظر خود را از طریق برنامه‌های کاربردی و موجود در آن خریداری کنند.

کاربردهای متنوع تون کوین

از ارز دیجیتال و شبکه تون کوین استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید که از جمله این کاربردها می‌توان به کمک گرفتن از آن به عنوان سوخت شبکه و یا کارمزد اشاره کرددر واقع کاربران می‌توانند از این رمز ارز برای نقل و انتقالات در شبکه تون استفاده کرده و به تعاملات قراردادهای هوشمند موجود در اکوسیستم مدد برسانند.

یکی دیگر از موارد کاربرد ارز دیجیتال تون کوین این است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن عملیات استیکینگ را به سرانجام رسانده و به امنیت بیشتر شبکه کمک کنند و در مقابل پاداش‌ها و مشوق‌هایی را از آن خود سازند.

در حال حاضر این رمز ارز دیجیتالی به عنوان ابزار پرداخت برای استفاده از سیستم ذخیره غیر متمرکز داده‌ها نیز کاربرد دارد و یا کاربران می‌توانند از آن به عنوان ابزار پرداخت به منظور استفاده از پروکسی تون کمک بگیرند.

حتی این امکان هم وجود دارد که بتوانید برای پرداخت و به منظور خرید dns و یا سرویس نام دامنه از آن استفاده کنید و یا عملیات‌های رای دهی به پروپوزال‌ها و پیشنهادات حاکمیتی شبکه تون را به سرانجام برسانید.

این پروپوزال‌ها می‌توانند تغییرات بنیادی شبکه بلاکچین تون را در برگیرند و یا به اکوسیستم آن مربوطندبه طور کلی شبکه و بلاکچین تون سرویس‌ها و خدمات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم ذخیره سازی تون استوریج اشاره کرد.

این سیستم شباهت‌هایی به دراپ باکس داشته با این حال مزایای بیشتری نسبت به آن داردیکی از مهمترین این مزایا رمزگذاری کاملاً خصوصی و امن با کمک کلید خصوصی مالک کیف پول است.

وجود این ویژگی کمک می‌کند تا یک لایه امنیتی اضافی در ذخیره سازی‌های خصوصی و یا عمومی ایجاد شودسرویس و خدمت دیگری که این شبکه در اختیار کاربران قرار می‌دهد پروکسی تون است.

کاربران می‌توانند با کمک این سرویس در این شبکه و با استفاده از وی پی ان‌های غیر متمرکز به برنامه‌های تون دسترسی داشته باشند و از سد سانسورها عبور کنند.

نتیجه‌گیری

در حال حاضر بسیاری از کاربران ارز دیجیتال تون کوین را یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری و معامله می‌دانند و به آینده آن خوشبین هستنداین افراد بر این باورند که شبکه تون نوآوری‌های قابل توجهی داشته و ویژگی‌های منحصر به فردی هم دارد.

از سوی دیگر سرویس‌ها و خدمات متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده و موارد استفاده از آن هم فراوان هستندبا این حال این شبکه همچنان در ابتدای مسیر توسعه و پیشرفت استپس باید برای بقای خود در بازار ارزهای دیجیتال تلاش بیشتری به خرج داده و به جذب توسعه‌گران و کاربران بیشتر کمک کندبرای خرید و مشاهده قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال تون کوین به سایت بیت ۲۴ مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: