May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۷۰۱۱
۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱
0
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه مد و لباس در آبان ماه خبر داد و گفت: رنگ و مدل پوشاك سال 92 در این نمایشگاه عرضه می شود.

حمید شاه آبادی به تلاش های انجام شده بمنظور اجرایی كردن فاز دوم كارگروه مد و لباس تا پایان دولت دهم اشاره كرد و افزود: از جمله اقداماتی كه طی یك سال و نیم گذشته در فاز نخست كارگروه ساماندهی مد و لباس انجام شد، پارك فرهنگی مد و لباس و مجموعه نمایشگاهایی است كه از اسفند سال 89 تا جشنواره فجر سال گذشته برپا شد.

وی بر لزوم تعامل بین طراحان و تولیدكنندگان تاكید كرد و گفت: در آبان ماه نمایشگاه مد و لباس با موضوع مانتو، مانند سال گذشته در مجموعه نیاوران برگزار می شود تا در این نمایشگاه، پوشاك مناسب با نخستین فصل سال ارائه و معرفی شود.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با بیان آنكه فراخوان ارسال آثار برای این نمایشگاه توزیع شده است، افزود: پس از پایان نمایشگاه، آثار منتخب به عنوان الگوهای برتر ظرف سه ماه بازه زمانی به مرحله تولید می رسند؛ همچنین از طراحان لباس سریال ها و فیلم های نوروزی برای بهره مندی از این محصولات دعوت خواهد شد.

شاه آبادی با تاكید بر آنكه حقوق طراحان بمنظور جلوگیری از سرقت هنری و بحث مالكیت معنوی آنها محفوظ است، ادامه داد: تولید كنندگان در ماه های آذر، دی و بهمن می توانند سرمایه گذاری خود را بر روی طرح های منتخب انجام دهند.

وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه مد و لباس آبان ماه، تعیین مدل و رنگ سال 92 است كه امیدواریم دست كم در پوشش مانتو این مهم به سرانجام برسد.

به گفته شاه آبادی، در این نمایشگاه فروش انجام نمی شود و فط آثار در معرض دید عموم قرار می گیرد تا میزان علاقه مندی مخاطبان نسبت به آثار سنجیده شود.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اقدامات انجام شده برای تولید مدل های برتر جشنواره فجر توضیح داد: در هفته جاری دو نشست با مجموع طراحان و تولید كنندگان برگزار خواهد شد تا از دیدگاه ها و نقطه نظرهای آنها برای تعامل بیشتر بهره گرفته شود.

وی تصریح كرد كه پس از این نشست ها، 140 اثر به همراه هفت اثر برگزیده جشنواره فجر طی سه روز پایانی هفته آینده در معرض بازدید تولید كنندگان برای روند تجاری سازی و امضای توافقنامه بین طراحان و تولید كنندگان قرار خواهد گرفت.


 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: