April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۶۸۳۵
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
0
با فرض هر ۷۰ هزار دلار سرمايه گذاري براي يك شغل سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلي با قاچاق از بين مي رود.
پول‌نیوز - قائم مقام اجرايي وزير صنعت، معدن و تجارت برآورد سالانه قاچاق در كشور را ۱۴ ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: با فرض هر ۷۰ هزار دلار سرمايه گذاري براي يك شغل سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلي با قاچاق از بين مي رود.


به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، محمد صادق مفتح در گردهمايي يك روزه مسئولين كميسيون مبازه با قاچاق كالا و ارز استان هاي كشور همچنين گفت: با تخمين ماليات بر درآمدها معادل سه درصد ارزش كالاها، فرار مالياتي قاچاق حدود ۱۸۰۰ ميليارد تومان پيش بيني مي شود.

معاون توسعه فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيكي وزير صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد: اگر در نظر بگيريم كه از هر كارمند با حقوق ۶۰۰ هزار تومان بايد ماليات دريافت كنيم، در صورت ممانعت از قاچاق ديگر هيچ كارمندي ماليات نخواهد داد.

مفتح با استناد به اظهارات يكي از صاحبان برندهاي معروف لوازم آرايشي گفت كه هم اكنون ۷۰ درصد اقلام توليدي وي با اين برند در جاي ديگر و غير قانوني توليد مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجراي پروژه شبنم(شبكه مردمي نظارت و بازرسي كالا) نيز گفت: فراهم نمودن امكان تشخيص كالاي مجاز از غيرمجاز براي همه افراد، ايجاد يك مشخصه براي مميزي بين كالاهاي مجاز از غير مجاز، ايجاد قابليت ثبت مالكيت بر كالاهاي تجاري، ايجاد قابليت رهگيري و رديابي واحد كالاها در زنجيره تامين از جمله اهدافي است كه شبنم به دنبال آن بوده است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اين توضيح را نيز داد كه پروژه شبنم يك سال پس از كشورهاي پيشرفته در ايران وارد فاز اجرا شد.

مفتح اظهار كرد: شبنم آخرين تكنولوژي مبارزه با قاچاق كالا در جهان است و در ايران نيز پس از اجراي آن موفقيت هاي بسياري نصيب كشور شده است.

وي در باره اجراي طرح شبنم در مورد گوشي تلفن همراه قبل و پس ازاجراي طرح با ذكر آماري گفت: ميزان واردات گوشي همراه به صورت قانوني در سال ۸۹ ، ۳۷۰ هزار دستگاه بوده كه با توجه به اجراي طرح شبنم در سال گذشته اين ميزان به يك ميليون و ۴۳۱ هزار دستگاه رسيده كه نشان از رشد ۱۶۵ درصدي دارد.

به گفته وي، افزايش واردات رسمي گوشي تلفن همراه در كشور در مجموع معادل ۳۰۰ ميليارد ريال درآمد براي كشور در پي داشته كه شامل ۲۰۰ ميليارد ريال افزايش درآمد در اخذ عوارض گمركي و ۱۰۰ ميليارد ريال افزايش در آمدهاي مالياتي است.

قائم مقام اجرايي وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ۹ هزار و ۸۵۶ كاربر حقيقي و حقوقي در طرح شبنم اظهار كرد: تاكنون براي ۲۱۶ هزار و ۱۱۰ قلم كالا طرح شبنم صادر شده و تعداد كدهاي صادراتي براي كالاهاي وارداتي ۴۸۰ ميليون كد مي باشد.

وي تعداد كدهاي صادره براي كالاهاي در سطح عرضه از طريق طرح شبنم را ۲۶۸ ميليون كد اعلام كرد و گفت: هم اكنون شش اپراتور اين طرح را اجرا مي كنند، ۱۲۰ كارگزار نيز در اين خصوص فعال است و ۱۲ هزار نفر نيز اشتغالزايي ايجاد شده است.

مفتح در پايان افزود: شبنم ابزاري مطمئن با كمترين هزينه اين امكان را مي دهد كه سطح عرضه براي كالاهاي غير مجاز ناامن شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: