April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۶۷۳
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
۱
ریاحی زانیانی اظهار کرد: برای ایام نوروز و هفته آخر اسفند، ذخیزه سازی خوبی شده و جای نگرانی و دغدغه برای تامین بنزین ایام عید وجود ندارد.
پول‌نیوزقائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از توزیع بنزین 'یورو 4 ' از فروردین سال آینده در تمام کلانشهرهای کشور خبر داد.

'منصور ریاحی زانیانی' شامگاه سه شنبه در گفت و گویی در شهرکرد افزود: هم اکنون روزانه 70میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که تنها 30 درصد آن، بنزین یورو4 و مطابق استانداردهای یورو است.

وی گفت: اکنون روزانه 18تا 20 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کلانشهرهای تبریز، تهران، مشهد، اراک، کرج و قم توزیع می شود و تا اوایل فروردین سال آینده، توزیع این نوع بنزین در دیگر کلانشهرها با اولویت شیراز و اهواز نیز کامل خواهد شد.

ریاحی گفت: نوروز سال 93 و هفته های آخر اسفند سال گذشته بیش از یکصد میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که با این میزان مصرف، تمهیدات لازم برای ایام نوروز امسال نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تا پایان سال 95 بحث کیفی سازی پالایشگاه ها، مورد توجه قرار می گیرد و فرایند صادرات نیز براحتی انجام می شود و پس از تبدیل نفت خام به مشتقات بهینه، ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور خواهد شد.

ریاحی زانیانی اظهار کرد: برای ایام نوروز و هفته آخر اسفند، ذخیزه سازی خوبی شده و جای نگرانی و دغدغه برای تامین بنزین ایام عید وجود ندارد.

وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم و مسافران، از روز گذشته 10 اکیپ با عنوان اکیپ های نظارتی نوروزی در مجاری عرضه و جایگاه های سوخت بین راهی و مکان های مسافرخیز برای کنترل، پایش و نظارت لازم اعزام شدند.

قائم مقام شرکت فراورده های نفتی ایران همچنین با اشاره به تصویب طرح ملی 'عرصه نفت و گاز بر اساس عملکرد و پیمایش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر' گفت: این طرح در دو بخش نفت و گاز با هدف کنترل میزان مصرف و هدفمند عرصه شدن این سرمایه ملی اجرا می شود.

ریاحی زانیانی افزود: این طرح بر اساس میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر از سال آینده در دو مرحله اجرا می شود و برای اجرای آن کارگروهی به مسوولیت شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی ایران متشکل از وزارت نفت، مدیریت حمل و نقل و سوخت، وزارت کشور و سازمان پایانه ها به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است.

ریاحی زانیانی افزود: در مرحله اول که از اول اردیبهشت سال آینده اجرامی شود، توزیع سوخت بر اساس بارنامه و اسناد حمل عرضه می شود و در مرحله دوم که شهریور سال 95 آغاز خواهد شد، اعطای سوخت بر اساس نصب سامانه موقعیت یاب جغرافیایی و جی پی اس روی نفتکش ها و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر انجام می شود.

وی در ادامه از افزایش یکصد میلیون مترمکعب تولید گاز کشور در سالجاری با راه اندازی پروژه پارس جنوبی خبرداد و گفت: هم اکنون تراز تولید گاز در کشور مثبت شده است.

ریاحی زانیانی گازرسانی به نقاط مختلف بخصوص روستاها و مناطق محروم یکی از سیاست ها و اولویت ها دانست و افزود:سال آینده گازرسانی به 550 روستای کشور که از نعمت گاز برخوردار نیستند، از طریق سی ان جی و توسط ایستگاه های مادر و دختر اجرا می شود.

وی گفت: متولی گازرسانی به مناطق روستایی کشور، شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی است.

وی در ادامه به رویکرد دولت و مجلس در بودجه سال آینده اشاره کرد وگفت: در بودجه سال آینده نقش نفت کمتر شده است.

ریاحی اظهار کرد: هم اکنون روزانه پنج تا 5.5میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود و تا دو سال آینده ایران با فعال شدن پالایشگاه خلیج فارس، ایران نیز یکی از صادرکنندگان بنزین خواهد بود .

وی با بیان اینکه این پالایشگاه هم اکنون دارای83 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: تمام تولیدات و مشتفات پالایشگاه خلیج فارس با استانداردهای روز دنیا همخوانی دارد و تا پایان سال آینده یک فاز و در سال 95 کل این پالایشگاه وارد مدار تولید می شود.

قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران به منظور بازدید و بررسی وضعیت فعالیت های شرکت نفت استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بنزین ، یورو4 ، کلانشهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
میلاد
Iran, Islamic Republic of
20:51 - 1393/12/26
باید عرض کنم خدمتتون که مسئولین محترم پاسش دادن به اواخر خرداد و این قصه همچنان ادامه دارد و ماهم سرکار
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: