April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۶۷۵
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
0
معاون عملیات پرواز شرکت ایران ایرتور با اشاره به جزئیات بروز نقص فنی در پرواز تهران - اهواز، گفت: در زمان فرود هواپیما به دلیل نقص فنی اهرم ارابه فرود به درستی کار نمی‌کند.
پول‌نیوز- فرهاد آزادی در گفتگویی درباره نقص فنی در پرواز تهران-اهواز هواپیمایی ایران ایرتور، گفت: پرواز شماره ۸۰۵۶ در مسیر تهران - اهواز که در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه دیروز تهران را به مقصد اهواز ترک کرد، درزمان فرود با مشکل بازشدن چرخ هواپیما مواجه شد.

وی با بیان اینکه این هواپیما از نوع MD۸۲ بوده است و صلاحیت پروازی آن برای شرکت محرز شده بود، بیان کرد: این هواپیما روز قبل از این پرواز، و حتی همان روز، بدون هیچ مشکلی پرواز داشته است اما در این پرواز به دلیل نقص فنی اهرم ارابه فرود به درستی کار نمی‌کند و چرخ‌ها باز نمی شود.

معاون عملیات پرواز شرکت ایران ایرتور با اشاره به اینکه در این مواقع خلبان‌ها باید یکسری دستورالعمل‌ها را انجام دهند، اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل خلبان در این زمان باید سوخت را در آسمان کم کند و اقدماتی را بنابر دستورالعمل برای باز شدن چرخ‌ها انجام دهد که خلبان این پرواز هم به مدت ۴۵ دقیقه این کار را در آسمان اهواز انجام داد.

آزادی با اعلام اینکه سرانجام با سیستم اضطراری چرخ های هواپیما باز شد و هواپیما به سلامت در فرودگاه اهواز به زمین نشست، تصریح کرد: امروز هم این هواپیما از فرودگاه اهواز بدون مسافر به تهران بازگشت و یکساعت پیش در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست تا مسئولان فنی شرکت آن را بازرسی کنند.

وی تصریح کرد: برای مسافرانی که قرار بود در زمان بازگشت به تهران از این هواپیما استفاده کنند هم هواپیمای جایگزین در نظرگرفته شد و مسافران پرواز اهواز - تهران با هواپیمای جدید به تهران منتقل شدند.

معاون عملیات پرواز شرکت ایران ایرتور در خصوص رسیدگی به مسافران پرواز تهران - اهواز، بیان کرد: در مسافران حالت اضطراب و نگرانی ایجاد شده بود که خلبان سعی کرد در زمان پرواز آرامش را برای مسافران فراهم کند و پس از فرود هم اقداماتی برای افرادی که نیاز به خدمات ویژه داشتند، انجام شد و حتی وسیله برای انتقال آن به مقصد هم در اختیارشان قرار گرفت.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: