April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۸۱۴
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
0
پول‌نیوز- مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران چگونگی بیمه‌شدن روستاییان، عشایر و کشاورزان را تشریح کرد.

علی قمی اویلی در جلسه بررسی وضعیت بیمه روستائیان و عشایر شهرستان نوشهر گفت: نظام جمهوری اسلامی جهت رفاه اقشار آسیب‌پذیر، کم‌درآمد و بی‌بضاعت جامعه اقدامات و بیمه‌های مختلفی را از جمله بیمه سلامت، ارتقا مهارت‌های مختلف در سازمان فنی و حرفه‌ای و بیمه عشایر و روستائیان را پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه پرداختن به نظام تامین همواره از دغدغه‌های ارشد نظام بوده است، اظهارکرد: با توجه به وعده‌های ریاست‌جمهوری در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به بیمه روستائیان و عشایر و دهک‌های کم درآمد شده است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر مازندران با اشاره به عملکرد خوب بیمه سلامت تصریح کرد: برای اینکه همه دهک‌های محروم جامعه از بیمه برخوردار شوند ستادی بنام شورای راهبردی توسعه روستائیان تشکیل شد که استانداران در مراکز استانها و در شهرستانها نیز فرمانداران ریاست آن‌ را به عهده دارند.

قمی اویلی خاطرنشان کرد: بیمه عشایر و روستائیان به جهت تقویت بخشی به سیمای روستا، ایجاد درآمد پایدار برای روستائیان، کاهش فاصله طبقاتی و کمک به اقشار کم درآمد پی‌ریزی شد.

وی یاد آور شد: مشمولین این صندوق، ساکنان دائمی روستاها، شهرهای زیر 20 هزار نفر، کشاورزانی که در روستا زمین کشاورزی دارند و در شهر زندگی می‌کنند، هستند.

این مسئول ادامه داد: هر بیمه‌گذار با توجه به شرایطی که دارد در هشت دهک به طور سالانه از سالی 150 هزار تومان تا 360 هزار تومان پرداخت می‌کند و بنا بر مبلغ سالیانه‌ای که پرداخت کرده پس از بازنشستگی مستمری دریافت می‌کند.

قمی اویلی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی سقف سنی برداشته شده است، گفت: هر شخصی که 30 سال سابقه بیمه یا تا سن 65 سالگی 15 سال سابقه پرداخت داشته باشد، می‌تواند بازنشسته شود.

وی اظهارکرد: از مجموع جمعیت مازندران، 230 هزار نفر جزء جامعه هدف این بیمه هستند که تاکنون تنها 50 هزار نفر یعنی 7/22 درصد ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر مازندران افزود: باید شوراها و دهیاران در روستاها نسبت به مزایای این بیمه و خدماتی که ارائه می‌دهد در بین مردم اطلاع‌رسانی مناسب داشته باشند تا افراد بیشتری جذب این بیمه شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: