April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۵۰۲۵
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
0
پول‌نیوز -معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:تکمیل و بهره برداری از دو هزار واحد تولیدی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، از مهمترین برنامه های این وزارتخانه است .

محسن صالحی نیا روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری از ثبت نام 16 هزار واحد صنعتی کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی در سامانه پایش وضعیت واحدهای تولیدی این وزارتخانه خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون سه هزار و 800 واحد تولیدی به بانک های عامل معرفی و به طور میانگین هر واحد 11 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.

صالحی نیا تأکید کرد: رونق تولید، افزایش صادرات، کاهش بیکاری، بالا رفتن اشتغال و بهبود فناوری از مهمترین اهداف پایش وضعیت واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع مشکلات این واحدها به شمار می رود.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت:سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات نظام بانکی کشور در سال گذشته 31 درصد بود که این سهم در چهار ماهه نخست سالجاری به 30 درصد رسیده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به 37 درصد برسد.

وی افزود:افزایش سرمایه گذاری خارجی، استفاده از نیروی متخصص خارجی به منظور تسریع در اجرای زیرساخت ها و مشارکت بخش خصوصی می تواند در این زمینه مؤثر باشد.

صالحی نیا، در خصوص سیاست کلی وزارت صنعت معدن و تجارت برای توسعه صنعت چهارمحال و بختیاری گفت:توسعه این استان به موازات کشور پیش می رود و گروه های صنعتی، فلزی، شیمیایی و پتروشیمی از اولویت های مورد نظر برای توسعه صنعتی استان است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص وضعیت نساجی کشور، جایگاه ایران در صنعت نساجی را مطلوب و همتراز کشورهای دیگر دانست و افزود:نساجی کشور می تواند به عنوان تولیدی نمونه در دنیا پیشرو و مطرح باشد.

وی تصریح کرد:البته برخی واحدهای نساجی کشور فرسوده است و به علت این که نوسازی و بازسازی نشده اند با مشکلاتی مواجه اند.

صالحی نیا گفت:رونق در نساجی ایران باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و دستیابی به ارزش افزوده مناسب می شود.

وی ظرفیت کشور در بخش توسعه پتروشیمی و صنایع پائین دستی و جانبی آن را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد:با توجه به قابلیت های منطقه ای اجرای طرح های صنعتی در مناطق مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز از راه اندازی نخستین صنعت کرپ کشور در این استان خبر داد.

سید نعیم امامی در این نشست گفت: با راه اندازی این طرح همه مراحل تولید مواد اولیه تا تولید چادر مشکی و پارچه در این استان انجام می شود.

وی بر آغاز عملیات اجرایی نخستین صنعت کرپ کشور در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری در بهرام آباد شهرستان شهرکرد اشاره و تأکید کرد:با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید چادر مشکی استان از 10 میلیون متر مربع به 20 میلیون متر مربع افزایش می یابد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت در این نشست به منظور صدور مجوزهای لازم برای راه اندازی نخستین صنعت کرپ کشور در چهارمحال و بختیاری و تأمین منابع مورد نیاز از محل اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی، بانک ها و وزارتخانه قول مساعد داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: