April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۸۱۸
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
0
علی قنبری شنبه شب در جلسه تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی گفت: مصرف داخلی سالانه گندم در کشور ما حدود 10 میلیون تن است که تاکنون 11 میلیون و 300 هزار تن مازاد بر نیاز از گندم کاران خریداری شده است.
1.3 میلیون تن بیش از حد نیاز سالانه گندم خریداری شدپول‌نیوز - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال یک میلیون و 300 هزار تن بیش از حد نیاز سالانه کشور، گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده است.

علی قنبری شنبه شب در جلسه تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی افزود: مصرف داخلی سالانه گندم در کشور ما حدود 10 میلیون تن است که تاکنون 11 میلیون و 300 هزار تن مازاد بر نیاز از گندم کاران خریداری شده است.

وی اظهار کرد: این میزان خرید در سایه بارندگی های خوب، سیاست های دولت، برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و خرید تضمینی گندم محقق شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پول این میزان گندم حدود 144 هزار میلیارد ریال می شود، یادآور شد: تاکنون بیش از 50 درصد از پول گندم کشاورزان پرداخت شده و با توجه به سیاست ها و برنامه های دولت، طی هفته آینده بخش قابل توجهی از پول گندم کاران پرداخت خواهد شد.

قنبری با تاکید بر اینکه تا فصل کشت دولت مصمم به پرداخت پول گندم مازاد همه کشاورزان است، ادامه داد: در سطح آذربایجان شرقی نیز برای 700 روز مصرف، گندم ذخیره وجود دارد که این میزان ذخیره گندم یک رکورد تاریخی برای این استان بوده و در هیچ دوره ای این میزان ذخیره وجود نداشت.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در زمینه شکر سهل انگاری کرده است و باید زودتر اقدام به واردات و توزیع شکر در کشور می کرد، گفت: مصرف سالانه شکر در کشور حدود دو میلیون و 200 هزار تن است که حدود یک میلیون و 500 هزار تن آن در داخل تولید و بقیه از خارج وارد می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون به حد کافی شکر در بازار وجود دارد، اظهار کرد: هیچ مشکلی در تهیه شکر وجود ندارد و طی یک ماه و نیم گذشته پنج کشتی شکر وارد کشور شد.

قنبری، افزود: با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت، شکر مورد نیاز واحدهای خرد و کوچک نیز تامین می شود.

وی، وضعیت روغن و برنج موجود در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه ذخایر استراتژیک در کشور خوب بوده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

قنبری یادآور شد: امسال دو هزار و 800 تن دانه های روغنی از کشاورزان آذربایجان شرقی خریداری و پول همه آن ها نیز پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، وی مصرف سرانه روغن در کشور را یک میلیون و 400 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون حدود شش تا هفت درصد روغن مصرفی در داخل کشور تامین می شود و بقیه از خارج وارد می شود.

قنبری، میزان مصرف داخلی برنج را حدود سه میلیون و 200 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال دو میلیون و 300 هزار تن برنج در کشور تولید شود.

استاندار آذربایجان شرقی: مشکل تامین شکر واحدهای تولیدی رفع شد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به مشکل عمده صنایع غذائی استان در خصوص تامین شکر از بورس، گفت: پس از ارزیابی واحدهای صنایع غذائی استان، 9 واحد با مشکل مواجه بود که با اقدام های لازم شکر مورد نیاز آن ها نیز تامین و مشکل آن ها برطرف شد.
اسماعیل جبارزاده، با بیان اینکه التهاب و نگرانی که در بازار از بابت شکر ایجاد شده بود در عمل مشاهده نمی شد، افزود: سیاست دولت براساس تاکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از توان تولید داخلی، حمایت از تولید داخلی و وارد نکردن محصولاتی است که امکان تولید آن در داخل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت بدنبال تامین به موقع نیازهای مردم و تولید کنندگان است، اظهار داشت: خیلی از تولید کنندگان توان خرید از بورس را ندارند بنابراین باید شرکت ها تامین و تجهیز ایجاد شود تا آن ها اقدام به خرید از بورس کرده و در بین واحدهای کوچک توزیع کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ایجاد چنین شرکت هایی را در تامین مطمئن نیازهای تولید کنندگان موثر دانست و یادآور شد: تبریز از قطب های مهم تولید شیرینی و صنایع غذائی در کشور بوده و باید به واحدهای تولیدی این استان توجه بیشتری شود.

جبارزاده، خاطرنشان کرد: با اقدام به موقع مسئولان برای رفع مشکلات تولید کنندگان، شاهد رونق تولید و چرخه اقتصادی کشور به ویژه آذربایجان شرقی خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه شروع کشت پائیزه از مهر و لزوم تهیه بذر و نهاده های کشاورزی از سوی کشاورزان، باید نسبت به پرداخت سریع تر پول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام شود تا آنان نیز به موقع کشت کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و صنایع غذائی آذربایجان شرقی نیز با بیان مشکلات خود خواستار توجه بیشتر دولت به مشکلات آن ها از جمله در زمینه تامین شکر شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: