April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - محققان ژاپنی موفق به طراحی یک دستگاه اسکنر سه بعدی شدند که تنها در عرض ۴ ثانیه می‌تواند تمام بدن انسان را اسکن کند.

محققان ژاپنی طی یک پژوهش جدید که VRC نام دارد موفق به طراحی یک دستگاه اسکنر سه بعدی شدند که تنها در عرض ۴ ثانیه می‌تواند تمام بدن انسان را اسکن کند.

این دستگاه که Shun'X نام داشته و در نمایشگاه CEATEC رونمایی شده، تنها شش متر مربع فضا اشغال می‌کند.

Shun'X با هشت دوربین دیجیتالی تک لنزی بازتابی(DSLR) و ال‌ای‌دی های با کیفیت بالا بوده که به ستون‌های داخل اتاقک متصل بوده و به ثبت تصاویر از بدن انسان می‌پردازند.


اسکن کل بدن در ۴ ثانیه!(+عکس)


یکی از محققان این پژوهش که بیش از ۱۰ سال از عمر خود را صرف انجام این پژوهش در ژاپن کرده می‌گوید  این سیستم  ترکیبی از دوربین های DSLR و دوربین‌های عمق است که باعث متمایز شدن آن از سیستم‌های پیشین می شود.

پس از اینکه اسکن تمام شد نرم افزار رایانه‌ای سفارشی VRC در عرض دو دقیقه اطلاعات به دست آمده را ارائه می‌دهد.

این فناوری به دلیل سرعت و دقت بالا در صورت توسعه بیشتر می‌تواند به صنعت مد یا افرادی که با طراحی‌های دیجیتالی سر و کار دارند کمک‌های بی‌شماری را ارائه دهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اسکن بدن ، ژاپن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: