کد خبر: ۲۰۶۲۰۷
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
0
پول‌نیوز - سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (اف ای ای) روز شنبه شرکت هواپیمایی ملی قطر (قطر ایرویز) را به علت پرواز بر فراز مناطق ناامن جهان 185 هزار دلار جریمه کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این اقدام در پی تحقیقی صورت گرفت که نشان داد که برخی از پروازهای شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) در اواخر سال 2014 و اوایل 2015 از آسمان کشورهای خارجی صورت گرفته که اف ای ای آنها را مسیرهای ممنوع اعلام کرده است. 

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا به این علت قدرت جریمه قطر ایرویز را دارد که پروازهای مورد نظر با کد پروازی مشترک با شرکت آمریکن ایرلاینز (ای ای) انجام شده و مسافران این پروازها ممکن است بلیت هایشان را از شرکت امریکن ایرلاینز خریده باشند و پروازها شماره دوگانه شرکت قطر ایرلاینز و ای ای را داشته اند.

آنتونی فاکس وزیر ترابری آمریکا گفت که سازمان هوانوردی فدرال، عبور پروازهای ایالات متحده را از برخی مناطق درگیری جهان ممنوع اعلان کرده است. 

وی افزود: این وزارتخانه مسائل ایمنی هوانوردی و امنیتی را بسیار جدی می گیرد و در صورتی که محدودیت های مهم ایمنی و امنیتی رعایت نشوند، به اقدامات اجرایی ادامه خواهد داد. 
وزارت ترابری آمریکا نگفته است که هواپیماهای قطر ایرلاینز برفراز کدام مناطق ممنوعه پرواز کرده است. 

اما پایگاه اینترنتی اف ای ای، فهرست گسترده ای از مناطق سراسر جهان را منتشر کرده که عبور از آسمان آنها برای شرکت های هواپیمای آمریکایی یا شرکت های هواپیمای خارجی که با شرکت های هواپیمای آمریکایی دارای کد مشترک هستند، ممنوع است. 

در همین حال نشریه تراول ویکلی نوشت که این جریمه ناشی از 16 پرواز قطر ایرویز است که هشت مورد آن برفراز یمن، هفت مورد از بخش های ممنوعه عراق و یک مورد از آسمان اوکراین صورت گرفته است.

سازمان ترابری فدرال آمریکا در پی سرنگون شدن پرواز شماره 17 شرکت هواپیمایی مالزی در ژوئیه 2014 بر فراز اوکراین این محدودیت های پروازی را برای نخستین بار در آوریل 2014 برای برخی نقاط اوکراین اعلان کرد و این ممنوعیت ها را در دسامبر 2014 و اکتبر 2015 تمدید کرد.

وزارت ترابری آمریکا در حکم خود که شامل جزئیات موارد نقض مقررات و جریمه آن است، از قطر ایرویز خواسته است از نقض مقررات در آینده خودداری کند.

قطر ایرویز اعلان کرد که نقش بسیار فعالی در نظارت بر نگرانی های امنیت هوانوردی در مناطق عملیاتی خود به عهده دارد و پس از آغاز تحقیق وزارت ترابری آمریکا، در باره موارد نقض مقررات توسط قطرایرویز، این شرکت تحقیق کاملی در این باره انجام داده است. 

قطر ایرویز افزود: اکنون یک سامانه پیشرفته نظارت بر پروازها را به کار گرفته است که به این شرکت امکان ردیگری هواپیماهای این شرکت را در سراسر جهان و همچنین برقراری تماس با هواپیماهای خود را درباره شرایط ایمنی و امنیتی در مسیرهای پروازی می دهد.

این شرکت افزود: موارد نقض مقررات اف ای ای و عبور از مسیرهای ممنوعه پیش از اجرایی شدن کامل این سامانه تازه در میانه 2015 رخ داده است.

قطر ایرویز در سپتامبر سال جاری (2016) اعلان کرد که سامانه پیگیری پیشرفته تری را آزمایش می کند که از سال 2018 عملیاتی خواهد شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: هواپیما ، قطر ، آمریکا ، ایرویز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: