April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک مقام مسئول در سازمان شیلات به پول نیوز می گوید:
کد خبر: ۲۴۲۹۷۶
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
۲
کمتر کسی فکرش را می کند که سرمایه گذاری در شیلات چقدر سودآور است. آبزی پروری حوزه ای است که منتظر سرمایه گذار است. پول نیوز شرایط و فرصت های سرمایه گذاری در شیلات را بررسی کرده است.
قزل آلا پرورش دهید، پول پارو کنیدپول نیوز اسم سرمایه‌گذاری که می‌آید خیلی ها یاد حوزه هایی مثل مسکن و بانک می افتند در حالی که فرصت های غیر قابل انکاری در حوزه های مغفولی مثل شیلات وجود دارد. رضا فراهانی، معاون دفتر توسعه منابع آبزی شیلات در گفت و گو با پول نیوز تاکید می کند که سودآورترین تجارت در بخش کشاورزی، آبزی پروری است.

البته کاغذبازی های دولتی اینجا هم برای سرمایه گذارها، دردسر ساز شده اند. فراهانی در این باره می گوید: صدور مجوز برای سرمایه گذاری که وارد این حوزه می شود بسته به شرایط خود شخص و بخشی که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده، بین 6 ماه تا 2 سال طول می کشد. چرا که درخواست او باید در کمیسیون چندین ارگان بررسی شود؛ از سازمان محیط زیست و اداره آب گرفته تا سازمان دامپزشکی.

این مقام مسئول همچنین درباره تسهیلات سازمان شیلات به سرمایه‌گذاران گفت: بر اساس قانون تسهیلات، تسهیلات ارائه شده در هر منطقه متفاوت است اما بر اساس یک قاعده کلی، این سازمان 80 درصد سرمایه مورد نیاز را به صورت وام با سود بازپرداخت 15 درصد ارائه می کند و 20 درصد باقی مانده هم باید توسط خود سرمایه گذار در قالب آورده نقدی به کار گرفته شود.

فراهانی قزل آلا را یکی از سودآورترین حوزه ها برای سرمایه گذاری دانست و گفت: پرورش ماهی قزل ‌آلا طلایی ترین راه درآمدزایی در شیلات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
حمیدرضا مرادی
Iran, Islamic Republic of
14:07 - 1396/06/20
خواهش میکنم این نظرات غیرکارشناسی رو منتشر نکنید. اگر این آقا و بالادستی هاشون کارشناس و متخصص بودن که این وضعیت صنعت آبزی پروری کشور نبود. البته من نمیخوام سیاه نمایی کنم و بگم وضع بد هستش. نه! ولی الان دچار یک بی برنامگی و سوءمدیریت شدید هستیم که دیگه بیشتر از این، این بخش ظرفیت پذیرش نداره؛ علیرغم پتانسیل چند برابری که داره. ولی باید اول این جماعت تشریف شون رو ببرند، و بعدش یک گروه متخصص و دانا محور و متکی به خرد جمعی، تشریف بیارن و سیستم رو از ابتدا بازسازی و بهسازی کنند، بعد از اون تبلیغ کنیم که سرمایه گذار ورود بکنه. تازه اون هم سرمایه گذار با دانش و پشتوانه علمی و تخصصی. نه فقط پولدار!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
14:21 - 1396/06/20
سلام
به آگاهى مى رساند جناب آقاى مهندس فراهاني حدود ٤ سال است كه به عنوان فرمانده بسيج وزارت جهاد كشاورزى منصوب و مشغول به كار مي باشند. ايشان قبلا نيز مدير شيلات و أمور آبزيان شيلات استان قزوين بوده اند.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: