April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۹۸۵۶
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
0
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در زابل به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی روز یکشنبه اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت از دیروز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان شدت گرفت و بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را کاهش داد.

وی افزود: وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۸ هزار متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۲۳۹ میکروگرم بر مترمکعب که حدود ۲ برابر حد مجاز است، افزایش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته علاوه بر زابل از شهرهای زهک، مهرستان، زاهدان، خاش و سراوان نیز وزش باد متوسط تا شدید گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک دید افقی در زاهدان به سبب وزش باد به ۸ کیلومتر کاهش یافته است، ادامه داد: در چابهار نیز به واسطه افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه رقیق، دید افقی پنج هزار متر است.

دیانتی اظهار داشت: بر اساس خروجی مدل های جوی انتظار می رود وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شهرهای شمال استان تا آخر هفته جریان داشته باشد.

وی افزود: وزش این بادها ضمن کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی نقاط سبب تشکیل توده های گردوغبار شده که به عرض های جنوبی تر منتقل می شوند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: زابل ، وزش باد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: