April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران
کد خبر: ۳۱۳۹۵۴
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
0
شاخص کل قيمت توليدكننده محصولات مرغداري‌هاي صنعتي كشور در بهار ٩٨به عدد ٤٣٤,٧٢ رسيده است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) کاهش را تجربه کرده است.

پول‌نیوز - متوسط قیمت کالاها و خدماتی است که بنگاه‌ها برای تولید کالا و خدمات‌شان دریافت می‌کنند، شاخص تولید نام دارد. این شاخص به اختصار PPI نامیده می‌شود و یکی از معیارهایی است که به منظور سنجش عملکرد اقتصادی، از سطح عمومی قیمت‌ها محاسبه و منتشر می‌شود. امروز مرکز آمار ایران گزارش تازه‌ای درباره این شاخص ( در فصل بهار ) منتشر کرده است.


به گزارش خبرنگار پول نیوز،‌ شاخص کل قيمت توليدكننده محصولات مرغداري‌هاي صنعتي كشور در بهار سال ١٣٩٨ به عدد ٤٣٤,٧٢ رسيده است که ١٨.٩٣ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) کاهش را تجربه کرده است.

نهاده‌های تولید اندکی ارزان‌تر شد

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش فصلی خود اعلام کرده است که گروه مرغ با کاهش 20.65 درصد و گروه تخم مرغ با کاهش 15.63 درصدی، کاهش 18.93 درصدي شاخص نسبت به فصل قبل خود مواجه شده‌اند. بر اساس این گزارش می‌توان گفت که تولید کننده‌های این حوزه نسبت به فصل قبل، با قیمت کمتری نهاده‌های تولید خود را تهیه کرده‌اند.


گرانی در سیستان

تغییرات شاخص بهای تولیدکننده استان به استان متفاوت است. بررسي‌ها نشان می‌دهد که شاخص قيمت توليدكننده محصولات مرغداري‌هاي صنعتي كشور در اکثر استان های کشور نسبت به فصل قبل با کاهش رو به رو بوده به جز استان سیستان و بلوچستان. همچنین بیشترین میزان کاهش شاخص کل نسبت به فصل قبل به ترتیب مربوط به استان های تهران و همدان با ٢٧,٤٨ و ٢٥.٣٨ درصد می باشد.

شاخص گروه هاي اصلي در بهار چگونه تغییر کرده است؟

مرغ: در بهاری که گذشت؛ شاخص گروه مرغ به ٥٢١,٥٩ واحد رسيده که نسبت به فصل قبل ٢٠.٦٥ درصد کاهش يافته است. همه اقلام اين گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتيب ٢١.٧٦، ١٨.٣٨ و ٢٥.٧٨ درصد نسبت به فصل قبل کاهش داشته اند.

تخم مرغ: تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، شاخص گروه تخم مرغ به ٢٥٢,٤٨ واحد رسيده که نسبت به فصل قبل ١٥.٦٣ درصد کاهش يافته است. در اين گروه تخم مرغ نطفه¬دار و تخم مرغ خوراکي به ترتیب ١١.٧٩ و ١٩.٥٨ درصد نسبت به فصل قبل کاهش نشان مي دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: