April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۵۹۷
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
0

پول‌نیوز - یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان گفت: خوردن لیموترش پس از صرف غذاهای چرب راهکاری برای از بین بردن چربی نیست و این یک تصور اشتباه است.


بهروز حاجیلو اظهار داشت: هر چند مصرف لیمو ترش به میزان متعادل در برنامه غذایی به افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند، اما نباید تصور شود که با خوردن آن چربی‌های بدن از بین می‌رود.

مصرف لیموترش چربی را از بین نمی برد

وی اضافه کرد: اگرچه ممکن است بعد از خوردن لیمو چربی را در دهان حس نکنیم اما چربی غذا با این کار به هیچ وجه از بین نرفته و این عمل در دراز مدت می‌تواند به مخاط دهان و دندان و لوله گوارش آسیب بزند.


حاجیلو بیان کرد: البته مصرف روزانه یک عدد لیمو تازه به همراه آب، به دلیل ویتامین C و آنتی اکسیدان بالا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند ضمن اینکه این ماده خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد که باعث پیشگیری از سرماخوردگی و بهبود آن می‌شود.


این مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: لیموترش می‌تواند فعالیت مغز را تحریک کند و مانع خستگی باشد و باعث رفع بوی بد دهان شده و حس تازگی را برای شما ایجاد کند.


وی اظهار داشت: لیموترش سم ‌زدای طبیعی است و اسید اوریک و سایر سموم در کبد را از بین می‌برد و باعث بهبود گردش خون شده و همچنین در متعادل کردن فشار خون و هضم بهتر غذا نقش موثری ایفا می‌کند.

حاجیلو خاطرنشان کرد: لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش‌ساز ویتامین A بوده و حاوی ترکیبات ضد کلسترول است و می تواند سطح LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: لیموترش ، چربی ، سلامت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: