April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛
کد خبر: ۳۲۱۹۲۸
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
0
پول نیوز - بازار سرمایه طی این هفته با روند صعودی مواجه شد و افزایش سود را مهمان معامله گران خود کرد.

حباب درگیر سهم‌های خرده بازار سرمایه

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در خصوص روند صعودی بازار سرمایه و وجود حباب در این بازار گفت: قطعا نمی توان گفت که  صعود بازار حباب است اما؛ می‌توان گفت که قسمت کوچکی از بازار یعنی سهام های خرد دچار این نوسان و حباب شده اند.

قیمت مازاد گیربان گیر برخی سهم‌های خرده

علی مولایی بیان کرد: روند بازار معقول و شاخص ها صعودی هستند؛ می توان گفت علت اصلی این روند صعودی افزایش حجم و تزریق نقدینگی جدید به بازار است.

این کارشناس در پیش بینی بازار سال آینده بیان کرد: بازار دو انتظار در سال آینده دارد یک روند سود سازی ها افزایش پیدا می کند و افزایش تورم در سال آینده.

وی ادامه داد: بازار سرمایه این دو انتظار را بررسی می کنند و قیمت سهام را براساس قیمت سه ماهه اول سال آینده خریداری می کنند. اغلب بازارهای سرمایه ای در کشورهای مختلف دنیا همین رویکرد و پیش بینی برای قیمت گذاری و خرید سهام خود دارند می توان گفت آینده سهم ها را خریداری می کنند.

مولایی در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: ضریب صعود شاخص وزن در مقایسه با ضریب شاخص کل گویاست که در بازار سهم های کوچیک معامله گران بیشتری دارند و باعث شده ضریب هم وزن افزایش بیشتری پیدا کند.

این هفته نسبت به هفته دیگه صعودی بود و اگر کاهش قیمت سنگین روی دلار نداشته باشیم و نفت و فلزات اساسی با همین ثبات رو به جلو حرکت کند هفته آینده نیز بازار روند صعودی را دنبال خواهد کرد

وی افزود: در ماه های گذشته شاخص پایان سال را 400 هزار پیش کرده بودیم که با این وضعیت بازار، احتمالا  به شاخص این می رسیم.

مولایی در خصوص قیمت ارز گفت: ممکن است در کوتاه مدت نوسان شدید قیمت ارز تاثیری بر روی بازار بگذارد و نقدینگی به سمت و سوی بازار ارز برود اما؛ کوتاه مدت چراکه بعد از مدت کوتاهی این نقدینگی به بازار برمی گردد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: