April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۱۴۴
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
0
مدیرعامل ساتکاب گفت: امسال ۵۰ کالای استراتژیک در وزارت نیرو بومی سازی شدند.
به گزارش پول نیوز، محمدولی علاءالدینی را به عنوان مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)، با بیان اینکه وزارت نیرو در عرصه تحقق شعار سال خوش درخشید، گفت: وزارت نیرو در امسال ۲۲۷ پروژه در قالب طرح_الف_ب ایران در ۳۱ استان کشور افتتاح کرد که ارزش این پروژه‌ها ۳۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل ساتکاب با بیان اینکه در امسال ۵۰ کالای استراتژیک در وزارت نیرو بومی سازی شدند، گفت: با روش‌های نوین و حضور نخبگان کشور توانستیم ۵۰ کالای استراتژیک در حوزه آب و برق بومی سازی شدند چرا که در سال ۹۸ چندین رویداد کارآفرینی بزرگ برگزار شده و چندین شرکت دانش بنیان فعال در این عرصه‌ها شناسایی شدند.

او ادامه داد: از این میزان برخی در سال ۹۸ مورد استفاده قرار گرفته اند، اما در سال ۹۹ به طور گسترده از تمامی این ۵۰ محصول استفاده خواهیم کرد چرا که این محصولات گواهی استاندارد خود را کسب کرده اند.

علاءالدینی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در این دو حوزه فعال هستند، افزود: ۱۶۰ شرکت در صنعت برق فعال بوده و مابقی در صنعت آب فعالیت می‌کنند که وزارت نیرو به واسطه ساتکاب این نقطه تماس را برقرار کرد تا به واسطه مجموعه ما بتواند از این ظرفیت‌ها برای تامین کالا‌های مورد نیاز خود استفاده کند.

مدیرعامل ساتکاب بیان کرد: متخصصان داخلی توانستند با بومی سازی برخی قطعات از جمله دستگاه‌های سنجش اندازه گیری که در گذشته از چین و برخی کشور‌های اروپایی وارد می‌شد، حدود ۷۵ درصد صرفه جویی ارزی در این بخش را به ارمغان آورند.

او با اشاره به کاهش قیمت محصولات داخلی در برخی بخش‌های صنعت آب و برق ادامه داد: در حوزه برق محصولی وجود داشت که ارزش آن ۲۰ میلیون ریال بود که از طریق بومی سازی قیمت آن به ۳۰ میلیون ریال تقلیل یافت و وجود همین موارد مشابه باعث شد تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومن صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

علاءالدینی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار حلقه چاه در کشور وجود دارد، گفت: تجهیزات مربوط به اندازه گیری همین موارد با همت و تولید متخصصان داخلی از ۲۵ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان کاهش یافت که ۹۲ درصد آب این چاه‌ها مربوط به حوزه کشاورزی، ۶ و ۲ درصد هم به ترتیب مربوط به حوزه‌های شرب و صنعت هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: