April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۵۶۱
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
0
عضو شورای عالی بورس با اشاره به قطعی بودن حضور قالیباف اصل در ریاست سازمان بورس ، علت ارائه درخواست به وزیر اقتصاد برای برگزاری جلسه امروز را اعلام کرد.

قالبیاف در یک قدمی ریاست سازمان بورس

 

به گزارش پول نیوز، چند روزی است که شاپور محمدی استعفای خود را به وزیر تحویل داده و شب گذشته برای بار دوم این استعفا انجام شد.

در میان اخبار این استعفا قوانین جدید به بازار سرمایه اضافه شد که این اضافه شدن قوانین واکنش های زیادی از اهالی، کارشناسان و مدیران این بازار در پی داشت.

روح الله حسینی مقدم درباره علت درخواست از وزیر اقتصاد برای برگزاری جلسه امروز شورای عالی بورس گفت : این درخواست به علت قطعی بودن استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و حضور حسن قالیباف اصل بود که ساعت 16 امروز تصمیم گیری خواهد شد .

وی ادامه داد: اگر مقررات جدید سازمان بورس از دو ماه قبل مطرح و ابلاغ شده بود ، مشکلی وجود نداشت و مصوبات در حوزه اختیار هیات مدیره سازمان بورس باید اجرایی شود اما با توجه به قطعی شدن استعفای محمدی و تحول در ریاست سازمان بورس، باید اجازه داد تا قالیباف اصل در مورد اجرا یا عدم اجرای مقررات جدید تصمیم گیری کند . چرا که رئیس جدید عهده دار مسئولیت نهاد ناظر بازار سرمایه خواهد بود  و باید پاسخ گو باشد .

حسینی مقدم با اعلام اینکه قالیباف اصل امروز برنامه های خود را به شورای عالی بورس ارایه می دهد ، افزود: فرایند حضور رئیس جدید در سازمان بورس به این صورت است که ابتدا باید شورای عالی بورس حکم حضور در هیات مدیره را صادر کند تا در اولین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و با رای 4 عضو دیگر ، رئیس جدید ( قالیباف اصل ) نهایی شود.

وی ادامه داد: بنابراین ممکن است تغییرات مدنظر هیات مدیره، مورد موافقت قالیباف اصل هم باشد اما باید اجازه داد تا وی تصمیم گیری کند .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: