April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۷۵۵
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر حاصل از آن در اصفهان به مدت حدود ۲۰ روز سیر نزولی قابل توجه نداشته است، اما در بیشتر استان‌ها و در مجموع کشور روند نزولی دارد.
به گزارش پول نیوز، ایرج حریرچی یکشنبه شب در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده، ولی در این مدت روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اینکه در ۶ استان روند ابتلا به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته، در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: استان اصفهان اگر چه در کاهش بیماری موفق بوده، ولی در ۲۰ روز گذشته روند نزولی مورد انتظار را نداشته است.

حریرچی گفت: در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امید است با اقدامات بیشتر شاهد روند نزولی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: اولین راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این راهبرد به این معناست که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کار‌های غیر ضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خرید‌های غیر ضروری و امثال آن انجام نشود.

وی شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد مقابله با بیماری کرونا برشمرد و گفت: ۸۰ درصد افراد آلوده، افراد کم علامت و بی‌علامتی هستند که می‌توانند با جابجایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

حریرچی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده‌اند که این اقدام در استان زنجان به صورت آزمایشی انجام و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این افراد در خانواده، محل کار و تعاملات و جداسازی آن‌ها و قرنطینه در منزل ضروری است، زیرا اگر چنین افرادی مبتلا قطعی شوند می‌توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: