April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
«سیمان صوفیان» و سود ۳۳۸ ریالی در سال ۹۸؛
کد خبر: ۳۲۸۹۰۲
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
0
سهم «سصوفی» از سال 98 برای هر سهم 338 ريال سود خالص بود که نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، سال 98 برای شرکت «سیمان صوفیان» با ثبت سود هر سهم 338 ريالی و نمایش رشد 218 درصدی در امر سودسازی، به پایان رسید.

در این سال، درآمدهای عملیاتی 56 درصد رشد کرد و به رقم 2 هزار و 730 میلیارد ريال رسید. علاوه بر بهبود نرخ فروش محصولات، مقدار فروش 11 بیشتر از سال 97 بود.

«سصوفی» برآورد کرده در سال 99 نیز به میزان سال 98 فروش انجام دهد اما؛ پیش بینی رشد نرخ های فروش، مبلغ فروش برآورد شده را تا سطح 3 هزار و 493 میلیارد ريال بالا برده است. با توجه به افزایش هزینه های تولید در صنعت سیمان پیگیری ها جهت افزایش نرخ فروش محصولات متناسب با افزایش هزینه ها از طریق انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در حال انجام است.

هدف عمده شرکت حفظ بازار داخلی و افزایش میزان صادرات به‌علت اشباع بازار داخل با تنوع بخشی تولیدات جهت پاسخگویی به خواست مشتریان است.

به سبب افزایش هزینه حمل و نقل و انتقال، در سرفصل هزینه های فروش، عمومی و اداری شاهد افزایش 79 درصدی هستیم.

«سصوفی» 72 میلیارد ريال سایر هزینه های عملیاتی شناسایی کرده که اغلب آن ناشی از هزینه های جذب نشده است اما؛ از سوی دیگر، با تسویه بخشی از تسهیلات بانکی دریافتی، هزینه مالی 19 درصد کمتر شد. در مجموع، این شرکت بالغ بر 282 میلیارد ريال تسهیلات بانکی دارد که درصدد است با اخذ وام با نرخ بهره پایین، تسهیلات با نرخ بهره بالا را تسویه کند.

سود حاصل از سپرده ها و اوراق مشارکت موجب شد تا سطح درآمدهای سرمایه گذاری تا 22 میلیارد ريال صعود کند و جمع کل سود خالص سال 98 «سصوفی» به رقم 372 میلیارد ريال برسد.

رشد ۲۱۸ درصد سودآوری در «سصوفی»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: