April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۴۱۸
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
0
براساس یک نظرسنجی انجام شده از اقتصاددانان که پیش بینی‌های بانک مرکزی انگلیس را مورد تردید قرار می‌دهد، اقتصاد این کشور احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۱ نسبت به دوره قبل از رکود بی‌سابقه امسال کوچکتر خواهد شد.

اقتصاد انگلیس اواخر تا سال ۲۰۲۱ کوچکتر خواهد شد

به گزارش پول نیوز، براساس یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری بلومبرگ که پیش بینی‌های بانک مرکزی انگلیس را مورد تردید قرار می‌دهد، اقتصاد این کشور احتمالاً در اواخر سال 2021 نسبت به دوره قبل از رکود بی‌سابقه امسال کوچکتر خواهد شد.

 

محاسبات مبتنی بر متوسط پیش بینی اقتصاددانان که در ماه جاری میلادی از آن‌ها نظرسنجی شده است، نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی انگلیس حدود 5 درصد کمتر از سطح پیش از شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

 

این در حالی است بانک مرکزی این کشور پیش بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی به همین میزان به طور کامل بهبود خواهد یافت.

 

این تفاوت در پیش بینی اقتصاددانان و بانک مرکزی انگلیس زنگ خطری برای سیاست گذاران این کشور است تا خسارتی را که بیماری کرونا در درازمدت به اقتصاد این کشور تحمیل می‌کند، دست کم نگیرند.

 

با اقدامات اخیر دولت انگلیس برای بازگشایی بیشتر مشاغل، این کشور در حال بهبود وضعیت اقتصاد خود از عمق رکود اقتصادی است.

 

اما پایان قریب الوقوع برنامه‌های حمایتی دولت از دستمزد شاغلین موجب بیکاری گسترده و موجی از ورشکستگی‌های تجاری خواهد شد.

 

ترس از افزایش موارد ابتلا به کرونا در انگلیس و خطر خروج بدون برنامه ریزی این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت)، عواملی است که موجب افزایش فشارها بر ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس، شده است.

 

وی همچنین تحت فشار است تا کمک‌های دولتی را که در پایان ماه اکتبر به اتمام می‌رسد، تمدید کند. اما وی تاکنون این تقاضا را رد کرده است.

 

نظرسنجی بلومبرگ همچنین حاکی از آن است که اگر اقتصاد این کشور نرخ رشد خود را در سال 2021 حفظ کند، ممکن است تولید تا پایان سال 2022 افزایش یابد و این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا دفتر مسئولیت بودجه‌ای در بریتانیا نیز بیش از حد به بهبود اقتصادی خوشبین است یا خیر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: