کد خبر: ۳۴۰۹۷۶
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
0
صورت‌های مالی «شیران» حاکی از آن است که افزایش مصرف مواد شوینده در نتیجه شیوع کرونا به نفع شرکت تمام شده است.
به گزارش پول نیوز،شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) سال مالی منتهی به آذر ماه دارد و تا پایان شهریور ماه توانسته به ازای هر سهم ۱۹۸۹ ريال سود محقق کند که ۱۲۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

صورت‌های مالی دوره ۹ ماهه این شرکت نشان می‌دهد که اغلب بخش‌های عملیاتی و غیرعملیاتی در تحقق این میزان سود سهیم بوده‌اند.

درآمد فروش محصولات شرکت به لطف افزایش نرخ‌ها، رشد ۴۳ درصدی داشت؛ مقدار فروش در این دوره ۱۱ هزار تن کاهش یافته است. البته بخشی از کاهش مقداری فروش را می‌توان به انجام تعمیرات اساسی ربط داد. با همه این اوصاف، «شیران» فروش ۵۰ هزار تن محصول به ارزش ۸ هزار و ۷۳۹ میلیارد ريال در فصل پایانی سال مالی ۹۹ خود پیش بینی کرده تا جمع کل درآمدهای عملیاتی به رقم ۲۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ريال برسد.

بالغ بر یک سوم درآمد فروش شرکت از محل صادرات محصولات تأمین می‌شود و در جهت تسهیل امر صادرات از اسکله بازسازی شده شرکت زیر مجموعه (شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران) بهره برداری خواهد شد.

با توجه به شرایط خاص ناشی از ویروس کرونا پیش بینی می‌شود با در نظر گرفتن نیاز روز افزون بازار داخل و نیز بازار منطقه به مصرف مواد شوینده و بهداشتی، فروش محصولات با رشد قابل توجهی مواجه شود.

این شرکت در دوره ۹ ماهه سال ۹۹ حدود یک هزار و ۴۴۷ میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی شناسایی کرده که تقریبا تمام این رقم مربوط به سود و زیان تسعیر ارز است.

در بخش غیرعملیاتی نیز ۹ هزار و ۲۶ میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری‌ها شناسایی شده که ۸ هزار و ۱۲۲ میلیارد ريال آن مربوط به سود فروش سرمایه گذاری‌ها است.

«شیران» طرح توسعه دوم مجتمع توليد LAB ( اصفهان) جهت افزايش ظرفيت توليد به ۲۲۰ هزار تن LAB در سال را با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۱۳۷ میلیارد ريالی در دست اجرا دارد که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شرکت با بهره‌گیری از دانش فعلی، طرح نوسازی و توسعه‌ای را طراحی کرده که بر اساس تکنولوژی موجود، یک خط جدید تولید LAB ایجاد و علاوه بر نوسازی خط تولید فعلی، ظرفیت تولید نیز به میزان ۱۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است که افزایش سرمایه از محل سود انباشته از مبلغ ٨ هزار و ۶۶ میلیارد ریال به مبلغ ١٠ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: