April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۸۰۱۴
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
0
با بسته ماندن کانال سوئز به علت گیر کردن یک کشتی عظیم کانتینربر در آن، هزینه حمل‌ونقل دریایی کالا به شدت در حال رشد است.

تعرفه کشتیرانی افزایش یافت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، با بسته ماندن کانال سوئز به علت گیر کردن یک کشتی عظیم کانتینربر در آن، هزینه حمل‌ونقل دریایی کالا به شدت در حال رشد است و شرکت‌های لجستیکی مجبور شده‌اند مسیرهای جایگزینی برای این آب‌راه حیاتی پیدا کنند.

قیمت حمل‌ونقل دریایی یک کانتینر بار خشک با حجم ۶۷.۷ متر مکعب در حال حاضر به ۸ هزار دلار رسیده است که این ۴ برابر قیمت سال گذشته است.

اگر این راه‌آب ۱۹۳ کیلومتری برای چند هفته دیگر بسته بماند، تمام نفتکش‌هایی که نفت خام و سوخت خاورمیانه را به اروپا منتقل می‌کردند باید از پایین دماغه «آرزوی خوب» آفریقای جنوبی عبور کنند که این مسیر ۱۰ هزار کیلومتر طولانی‌تر بوده و هر محموله حداقل ۳۰۰ هزار دلار هزینه برخواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: