April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
کد خبر: ۳۵۴۲۶۲
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
0

دشمن خودش را برای سو استفاده از نارضایتی مردم آماده کرده است

 

به گزارش پول نیوز،آیت الله محسن حیدری شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری استان با اشاره به خشکسالی، کمبود آب، مشکلات کشاورزان و تالابهای استان اظهار داشت: حوادث نگران کننده‌ای در استان در حال بروز کردن است که از جمله آن تنشهای آبی است.

 

وی گفت: کشاورزان، دامداران و کسانی که با آب سر و کار دارند نسبت به مقوله آب نگرانند.

 

وی افزود: در اثر بی آبی برخی خانواده های مناطقی چون بستان به اهواز هجرت کردند و در کنار حاشیه نشینان ساکن شدند و جوانانی که شغلشان کشاورزی بوده اکنون بیکار شده اند از این رو حالت ناامیدی بر استان حاکم شده که وضعیت خوبی نیست.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نگرانی ما این است که ناامیدی‌ها و نارضایتی زمینه ساز بحران‌هایی همانند مساله بنزین در آبان ۹۸ شود.

 

وی گفت: برای برون رفت از هر بحران باید راه حل تعریف کردو ایجاد ممنوعیت و بر سر کشاورزان زدن راه حل برون رفت از بحران آب نیست

 

حیدری با اشاره به انتقال آب کارون و دز به دیگر نقاط کشور بیان کرد: در شرایطی که خوزستان با چالش آبی مواجه است آب را به استانهای بالادست باز می‌کنند و نمکی بر زخم کشاورزان خوزستانی می‌پاشند.

 

وی با بیان این که ۳۴ سد در بالای کرخه احداث شده است بیان کرد: سال ۹۵ در خصوص این مساله با وزیر نیروی وقت صحبت کردم و اعلام کردم وزارت نیرو برنامه های خطرناکی برای خوزستان دارد.

 

وی گفت: طبق اطلاعات رسیده قرار است ۶۰ درصد آب کارون و دز، ۸۵ درصد آب کرخه و ۶۵ درصد آب از حوضه هندیجان منتقل شود و اگر این اتفاق بیفتد حیات خوزستان به خطر خواهد افتاد.

 

استان خوزستان از فروردین ماه سالجاری به دلیل خشکسالی دچار تنش آبی شده است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: