کد خبر: ۳۵۷۳۱۷
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
0
ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۹۷ واحد بسته شد.

دلار در معاملات جهانی کانال 93 واحدی را فتح کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، بهبود وضعیت بازار کار و احتمال کاهش شتاب برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در روزهای اخیر به عنوان یک عامل حمایتی مهم برای دلار عمل کرده است. از سوی دیگر بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری نیز نسبت به ماه قبل افزایش محسوسی داشته که در نتیجه این اتفاق، تمایل معامله گران محتاط برای در اختیار داشتن دلار بیشتر از قبل شده است. با توجه به وضعیت شاخص های کلان اقتصادی آمریکا پیش بینی می شود دلار روزهای خوبی را در کوتاه مدت پیش رو داشته باشد اما در میان مدت کار دلار سخت تر است.

شفالی ساچدوف - استراتژیست ارشد ارزی در بانک بی ان پی - گفت: چشم همه فعالان بازار ارز به آمار بازار کار و نرخ تورم است تا مسیر آینده رشد اقتصادی و نرخ بهره تعیین شود. به صورت کلی می توان گفت که احساس بازار به چشم انداز بلندمدت بسیار بهتر از ماه های ابتدایی سال است اما این بدان معنا نیست که رویکرد احتیاطی معامله گران به کلی از بین رفته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۹۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۱ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۱ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۱۰.۵۹۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۵ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: