April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۷۴۵۷
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
0
صرافی‌های مجاز باید از بانک مرکزی مجوز لازم را داشته باشند که برای اطلاع از این صرافی‌ها باید به سایت بانک مرکزی مراجعه شود.
چگونه صرافی‌های مجاز را بشناسیم؟
به گزارش پول نیوز، این روز‌ها که فعالیت صرافی‌های غیرمجاز چه برای حوالجات ارزی و چه برای ارز‌های دیجیتال گسترش یافته و سرمایه‌های مردم مورد تهدید قرار گرفته است، لازم است تا از مجاز یا غیر مجاز بودن یک صرافی برای انجام مبادلات اقتصادی و تجاری خود آگاه شوید.

بدین منظور، فرآیند استعلام صرافی‌های مجاز شامل مراجعه به سایت بانک مرکزی، انتخاب گزینه نظارت بانکی، انتخاب گزینه بانک‌ها و نهاد‌های مجاز مالی، انتخاب گزینه صرافی و در آخر مشاهده تمام صرافی‌های مجاز است.

آنطور که آمار کانون صرافان نشان می‌دهد، معادل ۱۲۴۳ صرافی مجوز از بانک مرکزی دارند که ۶۸۳ صرافی مجاز به فعالیت هستند.

همچنین، از سال ۱۳۹۰ تا سال گذشته قریب به ۳۴۰۰ صرافی متخلف و غیرمجاز شناسایی شده است که عمده این متخلفان ارزی در استان‌های مرزی مشغول به معاملات غیرمجاز و کلاهبرداری بوده‌اند.

علاوه بر این، از سال ۱۳۹۰ تا تیرماه سال جاری معادل ۱۸۲۰ صرافی غیرمجاز در تهران و ۱۵۸۰ صرافی غیرمجاز نیز در شهرستان‌ها کشف شده است که تخلفات این صرافی‌ها شامل پولشویی، قاچاق کالا، فرار مالیاتی، جابه‌جایی پول شرط بندی و قمار و فروش ارز‌های جعلی بوده است.

از سوی دیگر، پنج استان آذربایجان غربی، کردستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بیشترین صرافی‌های غیرمجاز را دارند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: