کد خبر: ۳۵۹۰۲۸
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
0
ایگور بابوشکین رئیس منطقه آستاراخان روسیه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران شریک اصلی و راهبردی تجاری ما در این منطقه بزرگ اقتصادی است.
ایران شریک راهبردی ما است
بابوشکین عصر روز پنجشنبه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اظهار داشت:ایران شریک اصلی تجار ما است و برای گسترش مناسبات تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان ایران گفت: در آن سفر دیدار‌های بسیار خوبی انجام شد و به توافقاتی برای همکاری در زمینه‌های مختلف رسیدیم و پیشنهاد شد که این بنیاد شرکت هایش را در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در آستراخان مستقر کند.

استاندار آستراخان روسیه: ایران شریک راهبردی ما است ۹

بابوشکین افزود: در زمینه‌های کشاورزی و کشتی سازی هم ظرفیت‌های بزرگی برای همکاری دو طرف وجود دارد که از طرف ایران سفارش‌هایی مطرح شد.

وی تصریح کرد که برنامه‌های سفر به تهران و دیدار با بنیاد مستضعفان تدوین و همین امروز برای ایران ارسال شد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز با بیان اینکه روز به روز روابط دو کشور درحال ارتقا است و این مناسبات دوران درخشانی را می‌گذراند، گفت: لازم است به مناسبات در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی توجه بیشتری شود.

او اظهار داشت: دروازه ورود ایران در بخش اقتصادی آستراخان است و این منطقه برای ایران از اهمیت راهبردی برخوردار است.

جلالی اظهار داشت: ارتباط در بخش دریایی را باید تقویت کنیم و قلب ارتباطات دریایی ایران و روسیه، آستاراخان است.

وی با اشاره به بازدید‌های خود از منطقه اقتصادی لوتوس و کارخانه کشتی سازی آستراخان و نهاد‌های اقتصادی ایران افزود: شرایط برای همکاری‌های گسترده فراهم است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت:ما در بحث راه اندازی کریدور شمال و جنوب مصمم هستیم و مقرر شده است با همکاری‌های سه جانبه ایران روسیه و هند مسیر ترکیبی شمال-جنوب را فعال کنیم.

وی تاکید کرد آستاراخان برای اقتصاد ایران راهبردی است و ظرفیت‌های بسیار بالایی برای همکاری وجود دارد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در راس هیاتی به منطقه آستراخان روسیه سفر کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: