April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۰۱۷۱
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
0
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی وجود تولیدات شیلاتی در سبد غذایی مردم، اظهار کرد: توجه به حوزه شیلات، علاوه بر اشتغال، در حوزه صادرات و ارزآوری نیز نقش مهمی دارد.
کشاورزی محور توسعه است
محمدجواد عسکری در حاشیه راه اندازی خط تولید جدید مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور در بندرانزلی، با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر نحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آماده دارد مسیر تولید را سهل الوصول کند.

وی امنیت غذایی را یکی از مباحث جدی در جوامع بشری دانست و افزود: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است و در پاندمی کرونا شاهد مشکل کشور‌ها در عدم تبادل کالا بودیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محور توسعه کشور کشاورزی است، تصریح کرد: امنیت سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، همچنین تلفیق کشاورزی و صنعت را با جدیت و قاطعیت دنبال می‌کنیم.

عسکری، قوانین بخش کشاورزی را کهنه و مندرس دانست و خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم به روزرسانی قوانین را در راستای توسعه همه جانبه در دستور کار دارد و سعی کردیم بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه کشور در بخش کشاورزی به بالفعل تبدیل نشده است، گفت: ۵۰۰ میلیون جمعیت در پیرامون کشور داریم که خواهان محصولات کشاورزی ایران به واسطه ارگانیک بودن آن هستند و لذا در سایه همدلی و مودت و عمل به منویات رهبر انقلاب، می‌توانیم شیر‌های نفت را ببندیم و با صادرات محصولات کشاورزی کشور را اداره کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، از عملیاتی شدن طرح جهش تولید با بیش از ۱۳ ماده و بند خبر داد و عنوان کرد: شورای قیمت گذاری در راستای منافع تولیدکننده شکل گرفته و حمایت از زارعی و باغداران و دامداران را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اهتمام کشور‌های توسعه یافته در خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بیان کرد: بستر خرید تضمینی محصولات کشاورزی مهیاست تا دغدغه حوزه تولید را برطرف کنیم و کشاورز با خیال راحت اقدام به تولید متناسب با صادرات و ارزآوری و اشتغال و صنایع تبدیلی کند.

عسکری، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی وجود تولیدات شیلاتی در سبد غذایی مردم، اظهار کرد: توجه به حوزه شیلات، علاوه بر اشتغال، در حوزه صادرات و ارزآوری نیز نقش مهمی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: