April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۷۱۸
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
0
عملیات داکینگ همزمان یدک‌کش اعزامی از سیستان و بلوچستان و بارج مقابله با آلودگی آب دریا روی سرسره تعمیراتی بندرشهید رجایی آغاز شد.
داکینگ همزمان یدک‌کش و بارج مقابله با آلودگی آب دریا در بندر شهید رجایی
محمدرضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در سرسره و محوطه تعمیراتی بندر شهید رجایی برای تعمیرات انواع شناور‌های خدمات دریایی اظهار کرد: یدک کش پرقدرت ثوره اعزامی از بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی و سیستم رانش روی سرسره تعمیراتی در بندر شهید رجایی مستقر شده تا علاوه بر خدمت‌رسانی به شناور‌های بنادر هرمزگان سایر بنادر نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که یدک‌کش با قدرت سه هزار اسب بخار دارای ۳۲ مترطول، ۹ متر عرض و سه متر آبخور است، افزود: درخصوص تعمیرات بارج مبارزه با آلودگی آب دریا موسوم به "شهید طیاری" متعلق به استان هرمزگان نیز گفت: عملیات اجرایی تعمیرات اساسی، دوجداره کردن کف شناور و مناسب‌سازی این بارج نیز به منظور حمل سوخت و سایر موادنفتی همزمان با یدک‌کش ثوره آغاز شده است.

وی با اعلام این‌که طول این بارج با آبخور ۲ متر حدود ۳۳ متر و ۱۲ مترعرض است، تصریح کرد: بارج یادشده علاوه بر قابلیت شرکت درعملیات مبارزه با آلودگی آب دریا امکان حمل و نگهداری انواع مواد سوختی را داراست.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰ فروند شناور و یدک‌کش در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده‌اند. بخش تعمیرات شناور‌های بندر شهید رجایی قابلیت آن را دارد که در ماه ۲ فروند یدک‌کش و شش فروند شناور کوچک را همزمان تعمیر و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: