کد خبر: ۳۶۶۲۱۸
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
0
نشست دوره ای شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای جمهورکشورهای عضو برگزار خواهد شد.
برگزاری نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور روسای جمهور کشورهای عضو
نشست دوره‌ای شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

این نشست تحت ریاست «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان برگزار می‌شود و پیش بینی می‌شود در این نشست رهبران روسیه، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان حضور خواهند داشت ضمن این که کوبا و مولداوی به عنوان کشور‌های ناظر در سازمان شرکت خواهند کرد.

طبق برنامه، در این نشست مسایل روز تعمیق پروسه‌های همگرایی در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تکامل فعالیت این ساختار چندجانبه بررسی می‌شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از کشور‌های روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشور‌های عضو این اتحادیه بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از ۱۸۰ میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۴ هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرز‌های اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: