کد خبر: ۳۶۶۳۲۳
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
0
معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: این سازمان در کنار انجام مأموریت‌های اصلی خود، در حوزه انجام واکسیناسیون عمومی و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز درمانی خود نیز پیشگام بوده و خدمات بسیاری انجام داده است.
پیشگامی وزارت دفاع در عرصه مقابله با کرونا
امیر سرتیپ «سعید شعبانیان» در آیین بزرگداشت سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار که با حضور جمعی از مسئولان وزارت دفاع و پرستاران در شهرک امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: پنجم جمادی‌الاولی سالروز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا و پرچم‌دار نهضت پس از شهادت حسین (علیه السلام)، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) است. این روز را روز پرستار می‌نامند و علت نام‌گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب (سلام الله علیها) پرستاری امام زمانش حضرت زین‌العابدین (علیه السلام) و دیگر بیماران و مصیبت‌زدگان اهل بیت (علیه السلام) را برعهده داشت.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: حضرت زینب (سلام الله علیها) ضمن اینکه رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دِین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

وی افزود: البته حیف است که زینب (سلام الله علیها) را پرستار بیمار بخوانند، زیرا پرستاری از بیمار، یکی از کوچک‌ترین مسؤولیت‌های ایشان بود و هرچند پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، هر نوع ناملایمات را در راستای انجام خدمت تحمل کند و چنین کاری از عهده هرکس برنمی‌آید، ولی با این حال، مقام حضرت زینب (سلام الله علیها)، آن قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی باید بنامیم؛ زیرا این پرستاری به مراتب مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از پرستاریِ بیمار بود.

امیر شعبانیان با تأکید بر جایگاه ویژه و مهم پرستاران در جامعه گفت: پرستار و پزشکان وظیفه بسیار مهم و خطیری را عهده دارند و برای همین جایگاه والاست که در قرآن کریم آمده است «هرکس یک نفر را نجات دهد همانند آن است که کل بشریت را نجات داده است»

وی خاطرنشان کرد: در وزارت دفاع پرستاران و مجاهدان بزرگی داریم که در دوران کرونا در حوزه‌های مختلف به جانفشانی پرداختند و در این مسیر نیز شهدایی تقدیم کردیم که جا دارد یاد و خاطره این شهدای بزرگ را گرامی بداریم.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در ادامه با اشاره به خدمات شهید دکتر فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده در عرصه‌های مختلف مانند هسته‌ای و پزشکی خدمات بسیاری انجام داد که تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا و واکسن فخرا از نمونه‌های مجاهدت‌های این شهید بزرگ و همرزمان آن دانشمند مجاهد است.

امیر شعبانیان اظهار داشت: وزارت دفاع در کنار انجام مأموریت‌های اصلی خود، در حوزه انجام واکسیناسیون عمومی و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز درمانی خود نیز پیشگام بوده و خدمات بسیاری انجام داده است.

وی با اشاره شرایط پساکرونا در کشورمان بیان کرد: در حالی که بسیاری از حضور در محیط بیمارستان وحشت داشتند و نگران هستند که پس از حضور در چنین محیطی، بیمار شوند، این پرستاران و پزشکان بودند که در خط مقدم مقابله با بیماری حضور داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع عنوان کرد: شما پرستاران و پزشکان با اعتقادتان در این عرصه حضور یافته و توانستید با دست در دست هم دادن، برای سلامت و نجات جامعه خوش بدرخشید و کار‌های بسیار بزرگی انجام دادید.

امیر شعبانیان خدمات بیمارستان چمران را در ایام پیک کرونا موجب افتخار وزارت دفاع دانست و گفت: کادر مدیریت، پزشکان و پرستاران با وجود همه سختی‌ها توانستند در آن دوران به خوبی به خدمت‌رسانی به مردم بپردازند و با همنفس شدن با بیماران کرونایی جان بسیاری را نجات دهند که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: