ماشین لباسشویی صنعتی یکی از ابزارها و وسایلی اختراع دست بشر می باشد که به وسیله آن گامی موثر و اساسی در جهت حفظ و ایجاد نظافت برداشته شده  است. این وسیله شگفت انگیز به کمک انسان آمده است تا پاکیزگی و نظافت را در سطح گسترده تری رعایت کند. ماشین لباسشویی صنعتی مشکل  اماکنی مانند هتل ها و بیمارستان ها، پانسیون ها و پادگان ها و همچنین رخت شور خانه ها و خشکشویی ها را برای شست و شوی البسه و ملحفه به کلی رفع کرده است. استفاده از این دستگاه پیشرفته و کارکرد صحیح و اصولی آن مستلزم رعایت نکاتی است که باید به طور جدی رعایت شوند.

طراحی و ساخت انواع ماشین آلات صنعتی در گروه صنایع استواری

ماشین لباسشویی صنعتی چیست؟ 

همان گونه که از نامش پیداست ماشین لباسشویی صنعتی دستگاهی است جهت شست و شوی انواع پارچه از لباس گرفته تا ملحفه و روتختی و پرده و غیره در حجم زیاد.  ماشین لباسشویی صنعتی  همان کارکرد ماشین های خانگی را دارد اما با ابعاد و اندازه های بزرگتر و فرایند کارگری پیچیده تر. این تنها تفاوت نوع خانگی و مدل صنعتی این دستگاه می باشد. نکته مهمی که در رابطه با این ماشین وجود دارد این است که  قدرت و قابلیت شست و شو و همچنین قدرت تمیز کنندگی آن  بسیار بیشتر از یک لباسشویی عادی بوده و همانگونه که قبلا ذکر شد این وسیله را تنها می توان در مکان های خاص و تحت شرایط خاصی نصب و راه اندازی نمود. 

ماشین لباسشویی صنعتی در انواع مختلفی دسته بندی شده اند. این تفکیک نوع و مدل معمولا بر اساس معیارهایی انجام گرفته است. ابعاد و ظرفیت دو معیار مهم دسته بندی این دستگاه ها می باشند.

بر همین اساس این مدل رخت شور ها به ۸ دسته تقسیم شده اند که خریداران با توجه به محلی و مکانی که آن را نصب خواهند کرد و با توجه به نوع استفاده می توانند مناسب ترین نوع را انتخاب کرده و از آن استفاده نمایند. این تقسیم بندی از این قرار می باشد. 20 کیلویی که ظرفیت 20 کیلوگرم البسه و انواع پارچه را دارا می باشد. در واقع این میزان ظرفیت کمترین ظرفیتی است که برای ماشین لباسشویی های صنعتی در نظر گرفته شده است. بعد از آن به ترتیب ماشین های 25و 30 و 40 و50 و 70 و 100 و 150 کیلویی می باشند. لازم به ذکر است که پر کاربرد ترین مدل و نوع این ماشین ها نوع 25 و 50 کیلوگرمی باشند.

ویژگی و خاصیت ماشین  لباسشویی صنعتی

ماشین لباسشویی صنعتی از بسیاری جهات با ماشین ها و دستگاه های عادی و خانگی متفاوت می باشند. همین تفاوت ها سبب ایجاد ویژگی ها و خصوصیاتی در آن ها شده است که سبب می شوند تا در اغلب مکان های عمومی از آنها استفاده شوند. این ویژگی ها عبارتند از:

1:  گنجایش و ظرفیت این ماشین ها از 20 کیلو گرم شروع خواهد شد و تا 150 کیلو گرم هم خواهد رسید. بنابراین افراد بنابر نیاز خود و برای انتخاب مدل مناسب دستشان باز خواهد بود.

2: در این ماشین های صنعتی قابلیت برنامه نویسی و سفارشی سازی وجود داشته و افراد می توانند با توجه به سلیقه و نوع نیاز خود دستگاه را سفارش داده و یا برنامه نویسی نمایند. همچنین می توان تنظیمات ماشین را به صورت سفارشی تنظیم کرد. مثلا تنظیم آن برای شست و شو ضد عفونی کردن البسه های بیمارستانی.

3: در این نوع لباسشویی ها قابلیت آبگیری و شست و شوی 24 ساعته تعبیه شده است.

4: این مدل ماشین ها را می توان درمواقع اضطراری و در زمان بروز حوادثی مانند جنگ و یا زلزله برای شست و شوی البسه سربازان و یا افراد جنگ زده و یا مصیبت دیده در بیمارستان ها و پادگان ها استفاده کرد.

5: این نوع دستگاه ها  دارای سیستم اتوماتیک می باشند. وجود این سیستم باعث صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده تا حد زیادی خواهد شد.

6: دارای قابلیت خودکار شروع و اتمام کار می باشند.

نکات مهم در راه اندازی و نصب ماشین لباسشویی صنعتی

موارد زیادی وجود دارند که باید در زمان نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی صنعتی به آنها توجه شده و در نظر گرفته شوند که مهمترین آن ها به قرار ذیل می باشند.

در نظر گرفتن یک منبع قدرت برای دستگاه: هنگام نصب این نوع تجهیزات باید برق مورد نیاز دستگاه در دسترس باشد. در غیر این صورت باید به کمک یک برق کش متخصص و با تجربه برق دستگاه تامین شود.

این دستگاه به علت ارتباط مستقیمی که با آب دارد دارای رطوبت زیادی است. براین اساس باید سیم کشی برق از استاندارد های لازم برخوردار باشد.

ایجاد پایه فونداسیون: قبل از نصب دستگاه باید فونداسیونی مناسب با اندازه های شاسی آن ایجاد شود. برای جلوگیری از لرزش و همچنین حفظ ثبات دستگاه این اقدام ضروری است. 

نحوه قرار گیری لباسشویی صنعتی: ماشین لباسشویی را باید به نحوی نصب کرد که درب دستگاه به آسانی در دسترس باشد. همچنین در صورت نیاز دستگاه به سرویس یا تعمیر باید بدونه مشکل و دردسر به همه قسمت های ماشین بتوان دسترسی داشت.

تجهیزات لاندری انواعی از تجهیزاتی هستند که به کل صنعتی به کار می روند و باعث می شوند کار بهداشت هتل ها و بیمارستان ها و حتی بسیاری از مراکز بزرگتر برای شستشو و تمیز کردن راحت تر شود. در اصل این نوع تجهیزات همان رختشوی خانه های صنعتی هستند که در ابعاد و اندازه های بسیار بزرگ می توانند کار شستشو را انجام دهند و به طور معمول از استانداردهای جهانی برخوردار هستند، تجهیزات لاندری هتل و تجهیزات لاندری بیمارستان دونوع از مواردی هستند که در این دو مکان شلوغ و پر رفت و امد بکار می روند.

تجهیزات لاندری هتل

ماشین لباسشویی و خشک کن لباس های شسته شده برای لباسشویی های هتل جزیی از مهم ترین تجهیزات لاندری هتل هستند، صرفه جویی در مصرف آب ، صرفه جویی در انرژی و کاهش ضایعات ضمن افزایش سود و بهره وری با استفاده از این نوع تجهیزات ارائه می شود. تجهیزات لاندری با عملکرد بالا برای هتل ها نه تنها با کاهش مصرف آب ، گاز و برق ، باعث افزایش سود می شود ، تجهیزات با بهره گیری از نیروی کار کمتر ، تولید لباس را به حداقل می رسانند. 

دستگاه خشکشویی

دستگاه خشکشویی صنعتی برای پردازش موثر مقادیر زیادی از مواد فله ای که به سطح رطوبت کاهش یافته نیاز دارند ، استفاده می شوند. بسته به میزان و ترکیب مواد مورد نیاز برای خشک کردن ، دستگاه خشکشویی دارای مدل های مختلفی هستند که به طور خاص برای نوع و مقدار مواد مورد پردازش مشخصی طراحی شده اند.

طراحی و ساخت انواع ماشین آلات صنعتی در گروه صنایع استواری

فرآیند خشک کردن با ماشین خشکشویی 

خشک کردن یک فرآیند مهم صنعتی است. سطوح مختلف دما و اصول خشک کردن در دستگاه خشکشویی اعمال می شود. رایج ترین نوع خشک کن نوعی است که در آن هوا با بخار ، گاز یا آب گرم می شود و سپس بر روی محصول مرطوب گردش می یابد. وقتی هوا رطوبت حاصل از محصول مرطوب را می گیرد ، رطوبت آن افزایش می یابد و انرژی موجود در این جریان ممکن است آن را به یک منبع گرمایی مفید تبدیل کند.

روش استاندارد این است که رطوبت را کم کنید. با یک پمپ حرارتی می توان گرما را از هوای مرطوب استخراج کرد. هوا خنک شده از رطوبت خارج می شود. گرمای استخراج شده می تواند دما را افزایش دهد و می تواند برای گرم کردن ماشین خشک شویی استفاده شود.

کاربرد دستگاه خشکشویی

ماشین خشکشویی صنعتی معمولاً در بسیاری از موارد کاربردهای فرآوری صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. خشک کن های صنعتی باید به دقت طراحی شوند تا خصوصیات فیزیکی ، شیمیایی یا بیولوژیکی مواد تغییر نکند و بر آنها تأثیر نگذارد ، زیرا دستگاه خشکشویی صنعتی به انواع مختلف با مشخصات مختلف ساخته می شوند ، ساخت تجهیزات خشکشویی دارای روند خاص و کاملا صنعتی انجام می گیرد.

ما بیش از چندین سال تجربه در زمینه کمک به انواع صنایع در زمینه طراحی ، ساخت دستگاه خشکشویی و نصب انواع مختلفی از ماشین خشک کن های صنعتی داریم. پیش نیاز کیفیت ، اندازه ، شکل و میزان رطوبت محصول نهایی خشک شده باید در نظر گرفته شود .

ماشین خشکشویی در مقیاس آزمایشگاهی 

ماشین خشکشویی در مقیاس آزمایشگاهی برای تولید کم آزمایشگاهی مناسب هستند. برای تأمین نیاز به این خشک کن های صنعتی در مقیاس آزمایشگاهی و آزمایشی،کاربردهای معمول این نوع دستگاه در مقیاس آزمایشگاهی عبارتند از:

آزمایشات و آزمایشگاه ها

تولید مقدار کم

فرآوری مواد شیمیایی

گرم کردن

پردازش دما

راه اندازی خشک کن صنعتی

مشخصات:

. خشک کن ها در 3 مدل گازی، بخاری و برقی می باشند

برای نصب کافی است که در مدل برقی فقط برق وصل شود.

بعد از وصل کردن برق دودکش پشت خشک کن را با لوله دودکش به خارج از محوطه راهنمائی کنید.

نحوه کار: لباس را در ماشین ریخته و با چرخاندن تایمر و فشار دادن استارت ایتوپ ماشین شروع به کار میکند.

نکته ۱: در پایین خشک کن لباس صنعتی دریچه ای تعبیر شده که پرزگیر دارد و هرروز باید تمیز شود

نکته ۲:در مئل بخاری با وصل کردن بخار به بالای رادیاتور و بستن

تراپ در پایین رادیاتور گرمای لازم برای خشک کردن ایجاد میشود.

نکته ۳: در مدل گازی با وصل شدن گاز اجاق را روشن کرده و با روشن شدن خشک کن اجاق روشن میشود فقط باید بسیار محتاط باشید چون اگر شعله زیاد باشد و زیاد کار کند باعث آتش گرفتن یا زرد شدن لباس ها میشود.

تولید خشک کن لباس صنعتی

اگر خشک کن لباس صنعتی می خواهید که بتواند در تمام طول روز لباس ها خشک شوند ، خشک کن های صنعتی ما بهترین انتخاب هستند. این مجموعه انتخاب خشک کن های یک نفره و دوتایی را دارد که وزن پر کردن آنها از 11 کیلوگرم تا 90 کیلوگرم است. با استفاده از این خشک کن های صنعتی می توانید دوباره 35000 ساعت خشک شدن را به پیش ببرید و از آن استفاده کنید.

طراحی و ساخت انواع ماشین آلات صنعتی در گروه صنایع استواری

پرس اتو

پرس اتو یکی از انواع اتو است. از زمانی که اولین اتو ها به کار گرفته شده تا به امروز انواع مختلفی از آن به بازار آمده است. کارایی این نوع اتو به نحوی است که کار کردن با آن فرد را تا حد یک اتو کار حرفه ای معرفی خواهد کرد. کار با این مدل اتو بسیار آسان است.

نحوه استفاده از پرس اتو

اولین قدم برای نصب پرس اتو انتخاب فضای مناسب برای استقرار آن است. سپس سطح صافی برای قرار دادن اتو بر روی آن را در نظر بگیرید. سعی کنید سطح انتخاب شده کاملا مسطح و تراز باشد. در مرحله بعدی قفل دسته را باز کنید. مخزن را پر از آب کنید. درجه حرارت را تنظیم کنید. در مرحله آخر دستگاه را به برق وصل کنید و بعد از گرم شدن اتو زدن لباس ها را شروع کنید.

از بین بردن چروک لباس با استفاده از اتو پرس

ابتدا لباس مورد نظر را روی صفحه پایینی پهن کنید. سپس صفحه بالایی را پایین بیاورید. به صورتی که تقریبا سه اینچ با صفحه پایینی فاصله داشته باشد. دکمه بخار را فشار دهید تا بخار پخش شود. چندین بار دکمه بخار را فشار دهید. بعد صفحه بالایی را پایین بیاورید کمی فشار دهید تا سطح زیرین هم گرم شود و گرما به لباس برسد و چین و چروک آن برطرف شود.

نحوه اتو کشی انواع البسه

اتو کشی لباس ها با پرس اتو دقیقا مانند شست و شوی آن ها نیاز به رعایت دستورالعمل مخصوص دارد. برای هر لباس باید درجه حرارت مناسب آن را انتخاب کرد. برای مثال: برای پارچه های کتانی و بافتنی نیازی به حرارت بالا و همچنین فشار زیادی نیست.

مزیت های استفاده از پرس اتو

1: سرعت بالا در اتو کشی.
2: دقت بالا در اتو کشی.
3: فشار زیادتر بخش بالایی دستگاه.
4: تولید بخار بیشتر.
5: خاصیت ضد رسوب و داستن فیلتر آب.
6: داشتن صفحه دیجیتال.
7: داشتن نمایشگر مخزن آب.
8: صرفه جویی در زمان.
9: عدم نیاز به خشکشویی.
10: قابلیت قفل دسته دستگاه. این قابلیت ویژه خانواده هایی است که کودکان خردسال دارند.

آدرس :تهران – شهرری – کیلومتر 11 جاده ورامین – قلعه نو – شهرک صنعتی عشق آباد – کوچه پنجم – پلاک 42 

تلفن : 36695438 021 – 36695388 021

فاکس : 36695437 021

تلفن همراه : 09121230546

تلفن همراه : 09191785532

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: