کد خبر: ۳۷۰۳۱۵
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
0
معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: طی ۴ سال تهیه نقشه کاداستر و سنددار شدن اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.
اجرای کاداستر و سنددارشدن اراضی طی ۴ سال آینده
«حسین میررجبی» افزود: تلاش می‌کنیم با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، تامین اعتبارات مورد نیاز و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در بازه زمانی تعیین شده، این اهداف محقق شود.

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور به تشکیل قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در قالب این قرارگاه که هر سه‌شنبه با ریاست وزیر جهاد کشاورزی در سازمان امور اراضی و در سطح استان‌های کشور به طور همزمان برپا می‌شود، مشکلات، آمار، اطلاعات و عملکرد استان‌ها در حوزه سنددار شدن اراضی کشاورزی رصد و بررسی می‌شود.

وی با بیان این که سنددار شدن اراضی کشاورزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تصریح کرد: تاکنون برای حدود ۶۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، سند مالکیت صادر شده است.

میررجبی، اعتبار مورد نیاز اجرای کاداستر در کل اراضی کشاورزی را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای رفع تداخلات ۹۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی گفت: نزدیک به ۹۵ هزار و ۸۰۰ پلاک در کل کشور داریم که تاکنون ۵۵ هزار و ۲۴۷ پلاک دارای تداخل شناسایی شده است.

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: از این میزان پلاک شناسایی شده ۱۴ هزار و ۵۷۸ پلاک در کارگروه‌های شهرستانی مورد رسیدگی قرار گرفتند که از این میزان، کل پلاک‌هایی که نقشه‌هایش تهیه شده حدود ۳۲۸۱ پلاک به مساحت ۷ میلیون و ۸۱ هزار هکتاراست.

وی اذعان داشت: از سال ۹۴ تاکنون ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده اند.

میررجبی اظهارداشت: با صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، شناسنامه‌ای برای کل این اراضی خواهیم داشت و همه اقداماتی که در این بستر صورت می گیرد مانند الگوی کشت، نوع کشت، میزان و سطح کشت قابل رصد خواهد شد.

وی جلوگیری از خرد شدن اراضی را یکی دیگر از مزیت‌های سنددار شدن اراضی کشاورزی عنوان کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: