April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حاجی زاده بر تعیین تکلیف نیرو‌های ناکارآمد و تحمیلی به تامین اجتماعی تاکید کرد؛
کد خبر: ۳۷۲۸۹۵
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر بندرعباس با تاکید بر اینکه وضعیت تامین اجتماعی در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که برای تامین این کسری وام می‌گیرد و روز به روز بر میزان بدهی سازمان افزوده می‌شود.
ضرورت تسریع در اخراج نیرو‌های نجومی بیگر
اسماعیل حاجی زاده با اعلام اینکه تعداد بازنشستگان روز به روز در حال افزایش است، بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش روز افزون بازنشستگان، مستمری بگیران و بازماندگان هستیم، از سوی دیگر تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی، کاهش بیمه پردازی را به دنبال داشته است، بنابراین از یک سو خروجی‌های تامین اجتماعی افزایش یافته و از سوی دیگر منابع درآمدی سازمان با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی و آینده سازمان تامین اجتماعی نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسانه است، گفت: در سال‌های گذشته که سازمان تامین اجتماعی حق بیمه‌های زیادی دریافت می‌کرد، اما بازنشسته نداشت یا کم داشت، با اضافه درآمد ناشی از حق بیمه رو به رو بود که در قالب خرید کارخانه، زمین و بنگاه‌های اقتصادی سرمایه گذاری کرد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به وجود آمد، اما امروزه مشاهده می‌کنیم که شستا به یک چالش جدی برای تامین اجتماعی و به قول وزیر کار به محل فساد و رانت و استخدام‌های مساله دار تبدیل شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر بندرعباس با اشاره به اینکه امروزه بخش قابل توجهی از منابع سازمان می‌بایست از سود شرکت‌های شستا تامین شود، اظهار کرد: با وجود سرمایه گذاری کلانی که در شستا به وجود آمده، خروجی قابل توجه و سوددهی بالایی ندارد و در اصل به حیاط خلوت آقایان و آقازادگان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کار در خصوص هیئت مدیره‌های ناکارآمد و نیرو‌های تحمیلی به تامین اجتماعی ابراز کرد: باید هرچه سریعتر تکلیف این افراد روشن شود. دلیلی ندارد که فردی بی کفایت در سازمان تامین اجتماعی حضور داشته باشد، حقوق‌های کلان بگیرد و بازدهی قابل توجهی از خود ارائه ندهد، زیرا فردی تحمیلی است.

حاجی زاده با اعلام اینکه آقایان از شرایط زندگی مردم خبر ندارند گفت: امروزه در بسیاری از روستا‌ها افراد با یارانه ۴۵ هزار تومانی زندگی می‌کنند، زیرا بیکاری بالاست و مردم منبع درآمدی به غیر از یارانه ندارند، اما در همین شرایط عده‌ای فرصت طلب باید از منابع سازمان تامین اجتماعی پول‌های کلانی به جیب بزنند.

وی با اعلام اینکه می‌بایست شرایط روحی روانی مردم از این تضاد را در نظر گرفت، مطرح کرد: کارگری که صبح وارد کارخانه می‌شود و شب از کارخانه به منزل بر می‌گردد، چرا نباید به اندازه‌ای حقوق داشته باشد که یک زندگی آبرومند را اداره کند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر بندرعباس با اعلام اینکه وقتی کارگر حداقل بگیر متوجه می‌شود که نمایندگان کارفرما و دولت در شورای عالی کار برای فریز دستمزد و نگه داشتن او در زیر خط فقر تاکید می‌کنند و اصرار می‌شود، انگیزه خود را برای کار و حتی زندگی از دست می‌دهد، بیان کرد: این در حالی است که به سازمان تامین اجتماعی افرادی تحمیل شده‌اند که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و به جای آن که گرهی از مشکلات سازمان باز کنند، وزنه سنگینی به پای سازمان هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه سریعتر باید تکلیف افراد تحمیلی به سازمان تامین اجتماعی روشن شود، گفت: وزیر کار اعلام کرده کسری هفت هزار میلیارد تومانی سازمان در هر ماه را صفر کرده است، اکنون سوال اینجاست که آیا با اخراج مدیران ناکارآمد و نجومی بگیران از تامین اجتماعی این کار را کرده یا رویکرد دیگری داشته است.

حاجی زاده از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست هر چه سریعتر شفاف‌سازی کنند، ابراز کرد: بهتر است به جای کلی گویی به کارگران و بازنشستگان با عدد و ارقام و بنام اعلام کنید چه افرادی، از سوی چه کسانی و با چه حقوق‌هایی به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: