کد خبر: ۳۷۳۱۱۸
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
0
درنشست مسئولان حوزه حج و زیارت اعلام شد که ثبت نام عموم برای سفر‌های عتبات نوروزی، از فردا امکان پذیر است.
امکان ثبت نام عموم برای عتبات نوروزی فراهم شد
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته برای سفر ۱۳ هزار نفر در قالب کاروان‌های زیارتی عتبات نوروزی ظرفیت فراهم شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۴۳۵۰ نفر از مشتاقان این سفر‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: اولویت‌های ذخیره هفت و هشت که بیشترین تعداد پیش ثبت نام را انجام داده اند از امروز می‌توانند نام نویسی خود را قطعی کنند و در صورت باقی ماندن ظرفیت خالی از فردا امکان ثبت نام برای عموم فراهم خواهد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص سفر‌های نوروزی به سوریه نیز اظهار داشت: حدود ۱۴۰۰ نفر از ۲۱ اسفند ماه تا یازدهم فروردین سال ۱۴۰۱ در قالب کاروان به دمشق اعزام خواهند شد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تقدیر از تلاش دست اندر کاران سفر‌های نوروزی به اعتاب مقدسه، خواستار آمادگی بخش‌های مختلف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در صورت امکان باز شدن مرز‌های زمینی برای سفر به عراق شد.

در ادامه این جلسه، آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به برخی خبر‌های منتشر شده در خصوص حج آینده که احتمال برگزاری آن با حضور زائران خارجی را تقویت می‌کند، اشاره کرد و آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره این سازمان افزود: خبر‌ها حکایت از آن دارد که دعوتنامه از طرف کشور میزبان برای حضور برخی هیئت‌های خارجی درعربستان برای گفتگو و انعقاد تفاهم نامه در خصوص حج آینده در حال ارسال است.

وی افزود: در خصوص عمره نیز در روز‌های اخیر شاهد گشایش و رفع محدودیت‌ها و حضور عمره گزاران بدون رعایت فاصله اجتماعی در صحن مسجدالحرام هستیم.

بر پایه این گزارش، سرپرست حجاج ایرانی هم خواستار تشکیل نشست کارشناسی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای بررسی جوانب مختلف موضوع ثبت نام کنندگان در حج سال ۱۳۹۹ و پرداخت‌های صورت گرفته توسط آنان به عنوان بخشی از هزینه سفر و همچنین صد‌ها هزار زائری شد که فیش‌های اولویت دار در اختیار دارند، ولی در آن سال برای ثبت نام و پرداخت هزینه اقدامی نکردند.

این جلسه با گزارش آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره شبکه اجتماعی زیارت و امکانات و ویژگی‌های آن پایان یافت.

وی گفت: هر یک از سامانه‌های مورد استفاده در سازمان حج و زیارت با توجه به نیازسنجی بخش‌های مربوطه تهیه شده است و موجبات رشد و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات را فراهم خواهد کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: