April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۷۱۹
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
0
وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره مسائل اوکراین، توافق هسته‌ای ایران و دیگر مسائل بین‌المللی عازم فلسطین اشغالی، مراکش و الجزایر می‌شود.
سفر بلینکن به منطقه با محوریت ایران و تحولات اوکراین
«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه برای سفری چند روزه عازم منطقه خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلینکن قصد دارد در فلسطین اشغالی به عنوان اولین مقصد سفر خود، مسائل مربوط به توافق هسته‌ای با ایران، میانجی‌گری تل‌آویو در بحران اوکراین و مسائل پیرامون توافقات عادی‌سازی را به بحث بگذارد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه برای ملاقات با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه و «بنی گانتز» وزیر جنگ و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده، بلینکن در این سفر با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار خواهد داشت.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده، بلینکن در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نشستی با وزرای امور خارجه کشور‌های طرف توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو شامل امارات متحده عربی، مراکش و بحرین شرکت خواهد کرد.

بلینکن در مقصد بعدی سفر خود به مراکش سفر خواهد کرد و علاوه بر دیدار با مقامات این کشور، با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی عهد ابوظبی درباره مسائل امنیتی غرب آسیا و مسائل بین‌المللی دیدار و گفتگو خواهد داشت. او همچنین در مقصد بعدی سفر خود به الجزایر خواهد رفت.

این سفر در حالی انجام می‌شود که رسانه‌های آمریکایی پیش‌تر گزارش کرده‌اند رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی، درخواست کاخ سفید درباره افزایش تولید نفت و منزوی کردن روسیه به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین را نادیده گرفته‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: