April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۷۸۴
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
کارشناسان سفر پروازی را امن‌ترین نوع سفر در شرایط شیوع بیماری و یا تنگی زمان دانسته‌اند با این حال این محاسبات علم احتمالات است که پاسخ به این سوال را مشخص می‌کند.
یک سفر هوایی مرگبارتر است یا خوردن یک غذای خوشمزه؟
سفر هوایی اگرچه خطرات خود را دارد، اما با توجه به سرعت بالا و آسانی نسبی آن یکی از انتخاب‌های اصلی مسافران است. همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد، سفر‌های هوای ایمن‌ترین روش سفر در دوران شیوع بیماری هستند.

اما آیا سفر‌های هوایی واقعا همین‌قدر خوبند؟ تک‌اینسایدر نوشت: تحقیقات شرکت بوئینگ نشان می‌دهد از هر ۲.۵ میلیون پرواز، یک مورد مرگبار خواهد بود و این از احتمال مرگ یک فرد هنگام خوردن غذایی خوشمزه بسیار کمتر است.

خطر پرواز هنگام صعود و فرود هواپیما از نظر آماری بیشتر است. ۴۹ درصد از کل تصادفات مرگبار در مراحل فرود آمدن اتفاق می‌افتد در حالی که تنها ۱۴ درصد از کل این حوادث هنگام برخاستن و صعود اولیه رخ می‌دهد.

علت این است که هنگام برخاستن و فرود آمدن، خلبانان زمان کمتری برای واکنش در برابر مشکلات دارند. در این شرایط هواپیما یا روی زمین یا نزدیک به زمین است و با سرعت بسیار بالا حرکت می‌کند. با این وجود، طبق گفته هیئت ایمنی حمل و نقل، به احتمال ۹۵درصد مسافران یک پرواز در یک سانحه هواپیمایی زنده می‌مانند.

هنگامی که یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ کیلومتری زمین در حال حرکت است، حتی اگر هر دو موتورش خاموش شوند سقوطی در کار نیست و تنها به صورت گلایدر به حرکت خود ادامه خواهد داد. در این شرایط یک هواپیمای معمولی با هر ۱۶ کیلومتر حرکت رو به جلو، ارتفاعی در حدود یک مایل از دست می‌دهد و خلبان بیش از هشت دقیقه فرصت دارد تا مکانی برای فرود پیدا کند.

اما روی زمین شرایط بسیار فرق دارد؛ برای یک جت تجاری معمولی، فرود فقط ۳۰ تا ۳۵ ثانیه طول می‌کشد. اگر موتور از کار بیفتد یا دنده‌های فرود گیر کنند، خلبان تقریبا اصلاً فرصتی برای تصمیم گیری ندارد.

به هر حال فرود با یک غول فلزی ۱۷۵ هزار پوندی در حالی که سرعتی بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارد بسیار وحشتناک است و اگر خلبان تصمیم درستی نگیرد، این قوانین فیزیک است که وارد عمل می‌شود. طبق آمار سال ۲۰۲۱ میلادی تنها ۳۴ حادثه در پرواز‌های تجاری رخ داده که کمترین تعداد سانحه نسبت به سال‌های گذشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: