کد خبر: ۳۷۴۵۷۳
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
0
عضو اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی اظهار کرد: بحث اینترنت ملی که برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده در کنار اجرای طرح صیانت ضربه بزرگتری را به کسب و کار‌های آنلاین وارد خواهد کرد.

ضربه مهلک طرح صیانت به کسب و کار‌های آنلاین

به نقل از نبض بازار؛ سعید حسینی عضو اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی اظهار کرد: به طور قطع گرانی اینترنت بر کسب و کار‌های مختلف اینترنتی تاثیرات منفی دارد، اما این تاثیرات در برخی از کسب و کار‌ها بیشتر است به طور مثال کسب و کار‌های اینترنتی که در حوزه بازی و سرگرمی به مردم خدمات می‌دهند جزو نخستین گروه‌هایی هستند که از افزایش تعرفه اینترنت آسیب خواهند دید.


وی افزود: شبکه‌های اجتماعی، فیلیمو، نماوا و سایر کسب و کار‌های اینترنتی در حوزه سرگرمی متاثر از افزایش تعرفه اینترنت با ریزش مخاطب همراه خواهند شد. البته کسب و کار‌هایی که با اینترنت رایگان خدمات خود را ارایه می‌دهند، آسیبی نخواهند دید و برای آن‌ها اتفاقی نخواهد افتاد. هر کسب و کاری که اولویت نخست برای مردم نباشد از گرانی اینترنت آسیب خواهد دید به طور مثال خرید انلاین از شبکه‌ای مانند دیجی کالا انجام می‌شود، اما مراجعه مردم به شبکه‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.


عضو اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی عنوان کرد: در شرایط عادی وضعیت کسب و کار‌ها مناسب نبوده و به طور قطع گرانی اینترنت بازار را کسادتر می‌کند. البته خرید‌های آنلاین به دلیل کاهش هزینه‌های خریداران همچنان مشتریان خود را خواهند داشت.


وی درباره کاهش سرعت اینترنت و تاثیر آن بر کسب و کار‌ها افزود: کاهش سرعت فعالیت کسب و کار‌های آنلاین را محدود می‌کند. ۱۸ سال است در کار فروشگاه‌های آنلاین هستم و تمام لحضاتی که در آن اینترنت دچار مشکل شده است را به یاد دارم.


حسینی افزود: سرعت اینترنت در جهان به گونه‌ای است که یک خرید آنلاین تنها چند ثانیه به طول می‌انجامد، اما تصور کنید که مشتری ایران باید معطل بماند تا صفحات باز شود. کندی اینترنت آسیب‌های جدی به کسب و کار‌های آنلاین می‌زد و ۵۰ برابر بیشتر از افزایش دو برابری تعرفه اینترنت به کسب و کار‌ها زیان وارد می‌کند.


کوچ مردم در فضای آنلاین و ریزش مخاطبان


عضو اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی عنوان کرد: بحث اینترنت ملی که برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده در کنار اجرای طرح صیانت ضربه بزرگتری را به کسب و کار‌ها وارد خواهد کرد. مردم از جایی به جای دیگر کوچ می‌کند در دوره‌ای مردم از وایبر، پس از آن به تلگرام کوچ کردند و کسب و کار‌های نوپای زیادی وارد تلگرام شدند تا بتوانند برای خود درآمدی داشته باشند، اما پس از فیلتر تلگرام به اینستاگرام کوچ کردند.


وی افزود: چه کسب و کار‌های خانگی و چه کسب و کار‌های بزرگتر در حال فعالیت در فضای اینستاگرام هستند، اما کیفیت ارایه خدمات در آن‌ها با طرح صیانت کاهش خواهد یافت این در حالی است که کشور درگیر مشکلات ناشی از کمبود شغل و بیکاری است؛ و اجرای این طرح بیکاری را به اوج خود خواهند رساند.

حسینی گفت: با وجود افزایش ۵۷ درصدی حقوق‌ها در سال جاری، قدرت خرید مردم تنها ۹ درصد افزایش می‌یابد و مشکلات مردم با بیکاری گسترده بیشتر خواهد شد.

شائبه انتخابات مهندسی‌شده


وی درباره تعویق زمان برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی گفت: مباحثی درباره انتخابات مهندسی‌شده مطرح است به همین دلیل تاریخ برگزاری تغییر کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: