پیش بینی بازار سهام امروز ۵ اردیبهشت؛
کد خبر: ۳۷۵۲۴۶
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
0
نکته‌ای که برای معامله گران در معاملات امروز دلگرم کننده است، نزدیک بودن شاخص کل به مرز روانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است.
شاخص کل بورس در مرز روانی ۱.۵ میلیون
بورس تهران معاملات روز گذشته را مثبت آغاز کرد، اما مثبت بودن شاخص کل زیاد طول نکشید و با شدت گرفتن عرضه ها، شاخص کل به محدوده منفی وارد شد. در نهایت هم با افت نیم درصدی، شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد قرار گرفت.

کاهش ارزش معاملات خرد
روز گذشته ارزش معاملات خرد هم کاهش یافت و از ۵۱۶۲ میلیارد تومان در روز چهارشنبه گذشته، به ۴۷۶۳ میلیارد تومان رسید. این افت ۸ درصدی در ارزش معاملات، می‌تواند یکی از عوامل احتیاط بیشتر معامله گران در معاملات امروز باشد.

سومین خروج متوالی پول حقیقی
از طرفی روز گذشته ۲۵۵ میلیارد تومان تغییر مالکیت سهام از حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد که در محافل بورسی به آن «خروج پول حقیقی» گفته می‌شود. این موضوع هم می‌تواند یکی دیگر از عوامل احتیاط معامله گران در معاملات امروز (دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) باشد.

این سومین خروج متوالی پول حقیقی از بازار است و در دو روز معاملاتی گذشته به ترتیب ۱۲۴ و ۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده بود.

با این حال نکته‌ای که برای معامله گران در معاملات امروز دلگرم کننده است، نزدیک بودن شاخص کل به مرز روانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است. شاخص کمتر از ۵ هزار واحد با این مرز روانی فاصله دارد و انتظار این است که درصورت منفی بودن معاملات امروز، شاخص به این عدد واکنش مثبت نشان دهد.

برتری عددی نماد‌های مثبت نسبت به منفی‌ها
از طرفی با وجود افت شاخص کل در روز گذشته، شاخص هم وزن رشد کوچکی را ثبت کرد که این موضوع نشان دهنده وضعیت نسبتا خوب سهام کوچک و متوسط بازار است.

از نظر تعداد نماد‌های مثبت و منفی هم کفه ترازو به نفع نماد‌های مثبت سنگینی می‌کند و ۳۰۲ نماد منفی در مقابل ۳۲۱ نماد مثبت نشان دهنده این است که هنوز بیش از نیمی از نماد‌ها در وضعیت خوبی هستند.

میانگین سرانه خرید هر کد حقیقی در معاملات روز گذشته ۱۹.۲ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۷.۶ میلیون تومان بوده و از این زاویه نیز همچنان برگ برنده با خریداران است.

خبری از هیجان نیست
با این حال در معاملات امروز، فروشندگان تلاش‌هایی برای پایین بردن شاخص کل تا کانال ۱.۴ میلیون واحدی را خواهند داشت و خریداران نیز با در نظر گرفتن نکات مثبت ذکر شده، به مقابله با آن‌ها خواهند رفت.

برای امروز، بازار نوسانی و البته به دور از هیجان خاصی چه در سمت خرید و چه در سمت فروش پیش بینی می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: