April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیش بینی قیمت دلار امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱؛
کد خبر: ۳۷۶۳۰۲
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
0
دیروز برای معامله گران فنی بازار دلار دو اتفاق مهم رخ داد که می‌تواند روند این ارز در روز جاری را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
صعود شبانه در بازار دلار
اسکناس آمریکایی روز سه شنبه با قدرت از مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد. عبور از این مقاومت از نگاه معامله گران فنی، چراغ سبزی برای فتح کانال ۲۹ هزار تومانی و حرکت به سوی مرز ۳۰ هزار تومانی بود.

اتفاق مهم دیگر روز سه شنبه، افزایش دلار در بازار پشت خطی و رسیدن به نزدیکی محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود. ساعت ۱۰ شب گذشته، دلار در بازار پشت خطی در محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. چنین افزایشی می‌تواند زمینه شروع هیجانی بازار در روز جاری باشد.

از نگاه برخی فعالان، انتظارات برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای در روز سه شنبه کاهش یافت و همین موضوع خرید‌های ارزی را افزایش داد. گفته می‌شود مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای عنوان کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران به قدر کافی شفاف نیست و همین موضوع مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است.

در حالی که برخی از معامله گران با توجه به تغییر انتظارات معامله گران و هم چنین رشد نرخ حواله درهم به آستانه مرز ۸ هزار تومانی، انتظار دارند که دلار در روز جاری نیز به رفتار افزایشی خود ادامه دهد، گروه دیگری از معامله گران معتقدند که وقت اصلاح قیمت اسکناس آمریکایی رسیده است. از نگاه آن‌ها بازار با سودگیری از خرید‌های معامله گران آغاز خواهد شد، ولی اگر دلار بتواند مرز ۲۹ هزار تومانی را حفظ کند، رشد قیمت از سر گرفته خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: